X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

red.Świerczyński Marek - Prawo sztucznej inteligencji
-10%
+ do schowka
189.00 zł
170.10 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 18.90 zł
Cena katalogowa: 189.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
red.Świerczyński Marek
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania: 1
Stron: 380
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

36.00 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 36.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Media i dziennikarstwo. Aksjologia - warsztat - tożsamość

Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 160
Format: A5
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 9788324223688

Opis:

Media i dziennikarstwo. Aksjologia - warsztat - tożsamość

"Profesor Jacek Dąbała ma absolutnie unikatową umiejętność pisania w sposób mądry i ciekawy. (...) Ta książka jest bezcenna dla tych, którzy mediami zajmują się naukowo i dla tych, dla których praca w nich jest codziennością". (Piotr Kraśko, TVP)

 

"Gorąco polecam dziennikarzom i wszystkim, którzy chcą być świadomymi odbiorcami mediów". (Jarosław Gugała, Telewizja Polsat)

 

”(...) autor, znawca nie tylko teoretycznej strony procesu komunikowania, ale także telewizyjny praktyk, (...) wskazuje drogę do stałego podwyższania jakości tekstów, audycji i programów". (prof. Janusz Adamowski, UW)

 

"(...) jasny i przystępny wywód w skomplikowanym temacie wzbogaca naszą analizę mediów i winien stanowić lekturę dla studentów i dziennikarzy, jak i badaczy oraz szerszego kręgu czytelników zainteresowanych mediami i warsztatem dziennikarza". (prof. Tomasz Goban-Klas, UJ)  

 

Jacek Dąbała jest specjalistą ds. mediów, komunikowania i literatury, profesorem zwyczajnym na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie kieruje Katedrą Warsztatu Medialnego i Aksjologii w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, oraz na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, gdzie kieruje Samodzielną Pracownią Komunikowania w Medycynie; jest też pisarzem, scenarzystą i byłym dziennikarzem radiowo-telewizyjnym, stałym komentatorem w mediach. Opublikował m.in. Horyzonty komunikacji medialnej (2006), Tajemnica i suspens w sztuce pisania. W kręgu retoryki dziennikarskiej i dramaturgii medialnej (2010), Warsztatowo-aksjologiczne mechanizmy tworzenia telewizji (2011), Mystery and Suspense in Creative Writing (2012).

 

Spis treści

 

Od autora

AKSJOLOGIA I PERSPEKTYWY MEDIÓW

Pozorowanie wartości w mediach

Egocentryzm jako antywartość i złudzenie kompetencji

Genologiczne, technokulturowe i hipermedialne podłoże zjawiska

Uwarunkowania pozorowania wartości w profesjonalnych mediach

Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność

Wybrane defi nicje i sposoby rozumienia komunikacji wizualnej

Ambiwalencje wokół telegeniczności

Społeczna akceptacja antywartości

Wstępne kryteria wartościowania i oceny prezenterów telewizyjnych

Futurystyczne perspektywy mediów audiowizualnych

Ku audiowizualności i komunikowaniu

Interfejsyzacja

Między prywatnością a korporacyjnością przekazu

Realna obecność w cybernetycznym świecie?

Idealny człowiek bez praw?

WARSZTAT DZIENNIKARSKI

Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego

Odmienne cele i wspólne źródło

Preferencje i kryteria w doborze lektur

Bez rezygnacji z myślenia artystycznego

Semantyczne i warsztatowe konsekwencje obecności teologii w telewizji

Locus theologicus a rodzaje stacji telewizyjnych

Wyznaczniki warsztatowe a gatunki

Popularyzacja treści religijnych

Brak kompetencji w komunikacji wizualnej

Potrzeba afirmowania kreacji artystycznej

Perspektywa badawcza i dziennikarska

Podstawowe wyznaczniki braku profesjonalizmu w dziennikarstwie

Relacje towarzyskie

Ograniczone lub złe wzory

Szybkie, intensywne i stresujące tempo pracy

Lekceważenie profesjonalnej i konstruktywnej krytyki

Strach przed prawdą o własnych uwarunkowaniach zawodowych

Wąski zakres lektur

Podporządkowanie profesjonalizmu właścicielom i zarządom mediów

Negatywna korelacja sprytu, inteligencji i intelektu

Ogólnikowość ocen z pomijaniem procesu wartościowania

METODY BADAWCZE

W kręgu fenomenologicznej metody badania mediów

Ważniejsze przyczyny metodologicznych nieporozumień

w medioznawstwie

Obecność fenomenologii

Sygnalizowanie sensu komplementarności metod

Preferencje w klasycznych ujęciach fenomenologicznych

Wokół telegeniczności widzianej fenomenologicznie

Strukturalizm a tworzenie serwisów informacyjnych w Internecie

Testowanie granic funkcjonalności

Nazywanie rzeczywistości – ekspresja – indeksalność

Struktury nieświadome

TOŻSAMOŚĆ DZIENNIKARSKA

Ezopowa tożsamość dziennikarstwa

Prasumienie i zdrowy rozsądek

Przestrzeń niewypowiedzenia

Tożsamość dziennikarska w międzykulturowym kontekście medialnym

Tożsamość osobowości

Tożsamość redakcyjno-firmowa

Tożsamość akomodująco-cyfrowa

Tożsamość trendów warsztatowych

Bibliografia

O autorze

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy

Klienci, którzy kupili Media i dziennikarstwo. Aksjologia - … wybrali również:

Bogumiła Toczyska - Zacznij od samogłoski
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bogumiła Toczyska
Wydawca: Harmonia
Rok wydania: 2016
Stron: 372
47.00 zł
34.54 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
23.78 zł
Dodaj do koszyka
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta - Współczesne media - medialny obraz świata t. 1, Zagadnienia teoretyczne
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 316
39.90 zł
30.12 zł
Dodaj do koszyka
Pasztor Maria, Jarosz Dariusz - Skazani na podległość. Z dziejów stosunków polsko-włoskich w latach 1945-1958
+ do schowka
KSIĄŻKA
Pasztor Maria, Jarosz Dariusz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR
Rok wydania: 2013
Stron: 281
39.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Media i dziennikarstwo. Aksjologia - warsztat - tożsamość - Dąbała Jacek
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10