X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

23.58 zł

Rabat: 5.42 zł
Cena katalogowa: 29.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004

red: Kossewska Elżbieta, Adamowski Janusz
Wydawca: Aspra
Rok wydania: 2004
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 168
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: miękka
ISBN: 8389964112

Opis:

Media masowe nie są dla Kościołów wyłącznie prostym narzędziem ewangelizacji. Obecność Kościołów w mediach i mediów w Kościołach prowokuje nowe sytuacje, stawia je wobec nowych wyzwań i problemów. Na przykład przed kanonistami Kościoła rzymskokatolickiego staje problem teologiczno-prawny co do ważności zawarcia sakramentu małżeństwa czy ważności spowiedzi za pośrednictwem środków przekazu. Doświadczenie pastoralne np. Kościoła katolickiego korzystającego szeroko z mediów, świadomego ich znaczenia i roli, kazało rozwinąć swoje nauczanie w zakresie stosowania i korzystania z nich, nakładając m.in. obowiązek poznania istoty mediów na wszelkie instytuty formacji kapłańskiej. Z punktu widzenia działalności kaznodziejskiej rodzi się poważny problem wynikający choćby z niedostosowania języka homili czy katechezy do możliwości percepcyjnych pokolenia wyrastającego w symbiozie z elektronicznymi technikami komunikowania, posługującego się ich językiem i symboliką. Obecność Kościołów w mediach zmienia je, czyniąc już sam ten fakt wydarzeniem medialnym. Z drugiej strony zauważa się tendencje w polityce Kościołów do aktywnego oddziaływania na media. Pragną one poprzez nie prowadzić ewangelizację, jak również je same ewangelizować, co oznacza także szeroko rozumianą humanizację środków przekazu. Media współczesne stały się dla Kościołów "nową amboną", bez której trudno byłoby w dzisiejszych czasach dotrzeć do wiernych, częstokroć żyjących w medialnym getcie. Szukają w nich sojusznika, ale też doszukują się wielu niebezpieczeństw. Trwa dialog, który o tyle wydaje się interesujący, że prowadzi go tak wiele różnych podmiotów wyznaniowych. Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Klienci, którzy kupili Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004 … wybrali również:

Augustyński Zygmunt, Bartoszewski Władysław - Dziennikarstwo i polityka
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Augustyński Zygmunt, Bartoszewski Władysław
Wydawca: DEMOS
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 8
Stron: 296
39.90 zł
29.13 zł
Dodaj do koszyka
Gorlach Krzysztof - Socjologia obszarów wiejskich. Problemy i perspektywy
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gorlach Krzysztof
Wydawca: Scholar
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 189
Stron: 296
43.05 zł
32.29 zł
Dodaj do koszyka
Polska wobec zjednoczenia Niemiec 1989-1991 dokumenty dyplomatyczne
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Scholar
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 189
Stron: 575
56.70 zł
42.52 zł
Dodaj do koszyka
Grupy interesów a prywatyzacja. elektroenergetyki
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Scholar
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 189
Stron: 242
35.70 zł
26.77 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004 -
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Historia Polski » Historia Polski 1990-
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10