X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

26.46 zł

Rabat: 11.34 zł
Cena katalogowa: 37.80 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 10 dni roboczych

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Medialne fiasko zjednoczenia? Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 226
Format: B5
ISBN: 9788323329220

Opis:

Medialne fiasko zjednoczenia? Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia


W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło więc odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny trwałości tego wewnętrznego podziału?

Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?

Wyniki badań są raczej pesymistyczne i wskazują, że media docierały do swoich odbiorców i szerzej – opinii publicznej – ze swoiście politycznie uargumentowaną treścią i odmiennym przesłaniem co do docelowych rezultatów wydarzeń, zachodzących w Niemieckiej Republice Demokratycznej. W ten sposób media stały się aktywnymi ośrodkami sterowania informacją w procesie komunikacji politycznej RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckiego przełomu politycznego i wynikłego w jego następstwie niemieckiego zjednoczenia.

Klienci, którzy kupili Medialne fiasko zjednoczenia? Media … wybrali również:

Bartosiak Jacek - Najlepsze miejsce na świecie. Gdzie Wschód zderza się z Zachodem
-36%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bartosiak Jacek
Wydawca: Literackie
Rok wydania: 2023
Stron: 512
69.90 zł
44.74 zł
Dodaj do koszyka
Rosyjska dominacja informacyjna w teorii i praktyce
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Akademia Sztuki Wojennej
Rok wydania: 2023
Stron: 270
97.50 zł
Dodaj do koszyka
Paweł Bogacz - Zarządzanie bezpieczeństwem narodowym Polski
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Paweł Bogacz
Wydawca: PWE
Rok wydania: 2023
Stron: 280
79.91 zł
54.90 zł
Dodaj do koszyka
Piotr Pacek - Informacja i psychologia na wojnie nowej generacji
-34%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Piotr Pacek
Wydawca: Oficyna Wydawnicza RYTM
Rok wydania: 2023
Stron: 180
37.80 zł
25.02 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Medialne fiasko zjednoczenia? Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia - Szymańska Agnieszka
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Nauki polityczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10


Księgarnia Iuris Prudentia Katarzyna Glimasińska jest beneficjentem programu własnego Instytutu Książki "Certyfikat dla małej księgarni"