X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

red.Skorupka Jerzy - Kodeks postępowania karnego. Komentarz
-10%
+ do schowka
349.00 zł
314.10 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 34.90 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
red.Skorupka Jerzy
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1
Stron: 2248
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

17.60 zł

Rabat: 26.40 zł
Cena katalogowa: 44.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Toruń
Stron: 248
Format: B5
ISBN: 9788323128885

Opis:

Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008

Struktura książki


Podział książki uwarunkowany został główną hipotezą badawczą i poszczególnymi hipotezami pomocniczymi. Dlatego jej struktura odzwierciedla najważniejsze założenie metodologiczne i teoretyczne, służące za punkt wyjścia dla niniejszych rozważań. Składa się ona z czterech rozdziałów poprzedzonych wprowadzeniem i zakończonych podsumowaniem, zawierającym weryfikację założeń teoretycznych oraz próbę nakreślenia przyszłego rozwoju tendencji mediatyzacyjnych w amerykańskim dyskursie medialnym i politycznym. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny i powinien zostać potraktowany jako kluczowy dla zrozumienia dalszych rozważań. Trzy kolejne rozdziały poświęcone są coraz bardziej szczegółowym analizom konkretnej kampanii prezydenckiej.

Rozdział pierwszy - Mediatyzacja polityki jako element komunikacji politycznej - dotyczy podstawowej kategorii analitycznej rozprawy. Ta część książki pokazuje proces mediatyzacji polityki w szerszym kontekście teoretycznych analiz relacji mediów masowych i polityki, odnosząc je do modeli najczęściej spotykanych w literaturze przedmiotu. Są to zatem modele: ideologii dominującej, pluralistyczny, rynkowy i wartości elitarnych. W następnej części rozdziału została przedstawiona kompleksowa analiza teoretyczna koncepcji i podejść do zagadnienia mediatyzacji polityki. Uzupełnieniem rozważań teoretycznych jest wskazanie kluczowych kategorii analitycznych książki: wydarzeń mediatyzowanych i medialnych, medialnej rzeczywistości politycznej oraz oddziaływania na selekcję i produkcję informacji.

W rozdziale drugim zatytułowanym Amerykańskie wybory prezydenckie a media masowe analiza została skoncentrowana na strukturalnych determinantach mediatyzacji polityki, wynikających z amerykańskiego systemu medialnego i politycznego (szczególnie w kontekście wyborczym). Co ważne, w tej części książki przedstawiono różne fazy i szybkości przyjmowane przez proces mediatyzacji polityki w zależności od różnych struktur systemowych. Ponadto rozdział ten ma na celu uchwycenie dynamiki procesów modernizacyjnych obu systemów w konkretnej sytuacji rynkowej i politycznej. Dlatego czynniki wpływające na kształt wyborów prezydenckich (pozycja prezydenta, rola partii politycznych i kształt systemu politycznego), główne cechy amerykańskich wyborów (czas trwania, sposób podziału stanowisk, finansowanie), system medialny (struktura i regulacje rynkowe, poszczególne media masowe) odnoszą się - z uwzględnieniem kontekstu historycznego - do specyfiki kampanii 2008 roku.

Rozdział trzeci - Marketing polityczny a mediatyzacja polityki - dotyczy w szczególności marketingu politycznego, traktowanego jako konsekwencja mediatyzacji. Stąd próba podejścia do tego zagadnienia nie tylko z punktu widzenia nauk politycznych, ale także medioznawstwa. W tej części przedstawione zostały najważniejsze wydarzenia medialne kampanii obu kandydatów na prezydenta ze szczególnym naciskiem na próby autokreacji wizerunku politycznego i jego medialnej dekonstrukcji (wizerunek mediatyzowany). Natomiast prześledzenie najważniejszych wydarzeń wyborczych oraz wskazanie na przełomowość zastosowania marketingu w nowych mediach pokazuje, jak sztaby polityczne mogą próbować wykorzystywać media masowe i nowe technologie komunikacyjne do własnych potrzeb.

Z kolei rozdział czwarty - Medialny obraz kampanii prezydenckiej 2008-zawiera charakterystykę treści medialnych dotyczących kampanii prezydenckiej. Co warte uwagi, analiza treści daje pełny obraz roli i wpływu logiki mediów na styl uprawiania polityki. Tu badaniu zostały poddane stacje telewizyjne, Internet, a w mniejszym stopniu prasa oraz radio. Dzięki temu możliwe było wskazanie form tradycyjnych przekazów medialnych dotyczących kampanii 2008 roku oraz dominujących tematów medialnych.

Całość książki zakończona jest Podsumowaniem zawierającym ewalu-ację rozważań oraz próbę wskazania trendów modernizacyjnych amerykańskiej polityki, do których przyczynią się media masowe. Jest to szczególnie ważne, zwłaszcza że wiele wątpliwości nastręcza wykorzystanie nowych technologii komunikacyjnych i ich rola w procesie mediatyzacji polityki.

Klienci, którzy kupili Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania … wybrali również:

Maciąg Rafał - Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Maciąg Rafał
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2013
Stron: 296
39.90 zł
31.92 zł
Dodaj do koszyka
red. Lewandowski Arkadiusz, red. Meller Arkadiusz, red. Wojdyła Witold - Ustrój państwa w polskiej myśli politycznej XX-XXI wieku
-60%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Lewandowski Arkadiusz, red. Meller Arkadiusz, red. Wojdyła Witold
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Rok wydania: 2011
Stron: 545
64.00 zł
25.60 zł
Dodaj do koszyka
red. Garlicki Jan - Studia Politologiczne nr 21. Kultura polityczna internautów w Polsce
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Garlicki Jan
Wydawca: Instytut Nauk Politycznych UW
Rok wydania: 2011
Stron: 337
41.00 zł
33.62 zł
Dodaj do koszyka
Michalczyk Stanisław - Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego
+ do schowka
KSIĄŻKA
Michalczyk Stanisław
Wydawca: ŚLĄSK
Rok wydania: 2008
Stron: 477
52.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008 - Wojtkowski Łukasz
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Tania książka » Tania książka - 60%
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10