X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Skrzyński Dariusz - Nowe prawo oświatowe - zmiany organizacyjno-kadrowe. praktyczny poradnik - wzory dokumentów
-27%
+ do schowka
178.50 zł
131.18 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 47.32 zł
Cena katalogowa: 178.50 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Skrzyński Dariusz
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

18.69 zł

Rabat: 2.31 zł
Cena katalogowa: 21.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim dyskursie public relations

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 166
Format: B5
ISBN: 9788373784451

Opis:

Niniejsza praca jest efektem moich wieloletnich zainteresowań trzema obszarami badawczymi: komunikowaniem międzykulturowym, public relations (PR) i lingwistyką. Podjęłam w niej próbę ukazania specyfiki międzykulturowego transferu wiedzy, jaki dokonuje się w polskim dyskursie public relations. Skoncentrowałam się na językowych przejawach tego transferu, a zaprezentowane tu rozważania i analizy są efektem mojego autorskiego podejścia do specyfiki owego dyskursu.
Książka ta nie jest zatem kolejnym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu PR, jest raczej interdyscyplinarnym studium o specjalistycznym dyskursie, jaki konstytuuje się w Polsce w środowisku ludzi zawodowo związanych z PR, o wyznaczaniu przestrzeni semantycznej nowego pola wiedzy. Zakres tematyczny książki i jej zawartość z pewnością mogą być poddane dalszym uzupełnieniom i rozwinięciom, dyskurs ten bowiem wciąż się rozwija i z pewnością może być przedmiotem dalszych analiz. Na tym jednak etapie moich badań nad dyskursem PR chciałabym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do powstania tej publikacji.
Szczególnie wiele zawdzięczam profesorowi Jackowi Warchali, który od samego początku tego przedsięwzięcia aż do ostatniego etapu przygotowania książki do druku niestrudzenie omawiał ze mną złożoną naturę problemów badawczych tej pracy. Jego wsparcie merytoryczne, ale także jego entuzjazm, słowa zachęty i niezachwiana wiara w powodzenie tego projektu były dla mnie najbardziej istotną inspiracją.

 

Spis treści:

Przedmowa

Wstęp


Rozdział 1. RAMY DEFINICYJNE
1.1. Wiedza specjalistyczna w public relations
1.2. Polski dyskurs public relations

Rozdział 2. UCZESTNICY DYSKURSU
2.1. Wprowadzenie
2.2. PR na mapie polskiej nauki
2.2.1. Problem autonomii PR jako dyscypliny naukowej
2.2.2. PR w obszarach innych nauk
2.3. PR jako sfera działalności zawodowej
2.3.1. Poziom polskiej praktyki PR
2.3.2. Specjaliści PR - wzajemne relacje
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. POLSKI DYSKURS PR W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACYJNEJ
3.1. Wprowadzenie
3.2. Komunikowanie międzynarodowe w polskim dyskursie PR
3.2.1. Rozwój badań nad komunikowaniem międzynarodowym
3.2.2. Znaczenie języka angielskiego w komunikowaniu międzynarodowym
3.3. Komunikowanie międzykulturowe w polskim dyskursie PR
3.3.1. Komunikowanie międzykulturowe, poprzezkulturowe
i ponadkulturowe
3.3.2. Definiowanie kultury
3.3.3. Specyfika kultury amerykańskiej
3.4. Nieprzystawalność kulturowa
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. ANGLOJĘZYCZNE ZNACZNIKI POLA WIEDZY W POLSKIM DYSKURSIE PR

4.1. Podstawy kategoryzacji znaczników
4.1.1. Anglicyzmy funkcjonujące w polskim dyskursie PR a znaczniki pola
wiedzy
4.1.2. Segmentacja materiału leksykalnego
4.2. Makrokategoria: Bliskoznaczniki PR
4.2.1. Kategoria: Publicity
4.2.2. Kategoria: Corporate Identity (CI)
4.2.3. Kategoria: Public Affairs (PA)
4.3. Makrokategoria: Sfery zadaniowe PR
4.3.1. Kategoria: Internal Relations
4.3.2. Kategoria: Investor Relations
4.3.3. Kategoria: Community Relations
4.4. Podsumowanie


Zakończenie

Aneks 1. Anglicyzmy funkcjonujące w polskim specjalistycznym dyskursie PR
Aneks 2. Ankieta: Przyporządkowanie terminów do kategorii
Aneks 3. Źródła materiału badawczego

Bibliografia

Klienci, którzy kupili Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim … wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 434
54.00 zł
45.90 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
24.57 zł
Dodaj do koszyka
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta - Współczesne media - medialny obraz świata t. 1, Zagadnienia teoretyczne
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 316
39.90 zł
31.12 zł
Dodaj do koszyka
Godzic Wiesław, Bauer Zbigniew - E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Godzic Wiesław, Bauer Zbigniew
Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2015
Stron: 300
44.90 zł
33.23 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim dyskursie public relations - Ćwiklińska Jolanta
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10