X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Śliwerski Bogusław - Habilitacja. Diagnoza Procedury Etyka Postulaty
-29%
+ do schowka
69.99 zł
49.62 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 20.37 zł
Cena katalogowa: 69.99 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Śliwerski Bogusław
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 8
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

29.83 zł

Rabat: 9.17 zł
Cena katalogowa: 39.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia - jak pomóc nastolatkom w szkole

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 206
Format: B5
ISBN: 9788376411606

Opis:

Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia - jak pomóc nastolatkom w szkole
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem.
Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania.
Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Spis treści:

Od autorek

I. Adolescencja. Czas sensytywny dla ekspresji zachowań autodestruktywnych
Wprowadzenie 1. Zadania i potrzeby okresu adolescencji 1.1. Zadania rozwojowe 1.2. Potrzeby psychiczne 2. Na czym polega stadium adolescencji? 3. Kryzys adolescencyjny 3.1. Czym jest kryzys i na czym polega jego trudność? 3.2. Przebieg kryzysu adolescencyjnego i jego rozwiązania 4. Jak nastolatek spostrzega siebie? 4.1. Co to jest obraz siebie i samoocena? 4.2. Ciało jako element obrazu siebie 5. Otoczenie społeczne jako źródło wsparcia w kryzysie 5.1. Jakość wsparcia w procesie rozwoju tożsamości 5.2. Proces socjalizacji a gromadzenie zasobów II. Autodestruktywność Wprowadzenie 1. Samouszkodzenia umiarkowane a zaburzenia odżywiania 2. Samouszkodzenia umiarkowane i zaburzenia odżywiania a inne zachowania autodestruktywne 2.1. Nadużywanie substancji psychoaktywnych 2.2. Zachowania ryzykowne 2.3. Zachowania samobójcze III. Zaburzenia odżywiania Wprowadzenie 1. Czym są zaburzenia łaknienia 1.1. Historia zaburzeń odżywiania 1.2. Rozpowszechnienie zaburzeń odżywiania 1.3. Klasyfikacja zaburzeń odżywiania 1.4. Zaburzenia łaknienia w kontekście płci 2. Uwarunkowania zaburzeń odżywiania 2.1. Determinanty rodzinne 2.1.1. Właściwości rodzin anorektycznych 2.1.2. Właściwości rodzin bulimicznych 2.2. Determinanty kulturowe 2.3. Determinanty poznawcze 2.4. Determinanty biologiczne 3. Rozpoznawanie zaburzeń odżywiania 3.1. Co to jest anorexia nervosa? 3.1.1. Kryteria diagnostyczne 3.1.2. Obraz kliniczny, mechanizm i diagnoza różnicowa 3.2. Co to jest bulimia nervosa? 3.2.1. Kryteria diagnostyczne 3.2.2. Obraz kliniczny, mechanizm i diagnoza różnicowa 4. Czym są niespecyficzne zaburzenia odżywiania? 4.1. Co to jest Zespół kompulsywnego objadania się? 4.2. Czym są zaburzenia jedzenia związane ze snem? 4.3. Co to jest Ortoreksja? 4.4. Co to Bigoreksja? 4.5. Co to jest Wilczy apetyt na słodycze? 4.6. Co to jest Anarchia żywieniowa? 4.7. Co to jest Ustne wydalanie? 4.8. Co to jest Otyłość? IV. Samouszkodzenia umiarkowane Wprowadzenie 1. Definicja, przejawy i konsekwencje 1.1. Klasyfikacja samouszkodzeń 1.2. Samouszkodzenia jako odrębna jednostka psychopatologii 1.3. Robocza definicja samouszkodzeń 1.4. Formy samouszkodzeń i stosowane narzędzia 1.5. Czynniki spustowe 1.6. Konsekwencje okaleczania się 2. Rozpowszechnienie samouszkodzeń umiarkowanych 3. Współwystępująca patologia 4. Różnicowanie samouszkodzeń i samobójstw 5. Czy tatuaże, skaryfikacje i body-piercing to także formy samouszkodzeń? 6. Czy samouszkodzenia to kobiecy, czy męski fenomen? 7. Zrozumieć osobę okaleczającą się 7.1. Motywacja samouszkodzeń 7.2. Psychologiczne funkcje samouszkodzeń 7.3. Etiologia samouszkodzeń 7.3.1. Czynniki środowiskowe 7.3.2. Czynniki biologiczne 8. Psychologiczne funkcjonowanie osób okaleczających się 8.1. Emocjonalność 8.2. Myślenie 8.3. Dysocjacja 8.4. Obraz siebie 8.5. Funkcjonowanie społeczne V. Podstawy prewencji Wprowadzenie 1. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe 2. Poziom miedzyinstytucjonalny 2.1. Współpraca z mediami 3. Poziom instytucji 3.1. Działania w obrębie szkoły 3.1.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły 3.1.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy 3.1.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej 3.1.4. Postępowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji 3.2. Procedura postępowania na terenie szkoły 4. Poziom relacji wychowawca–uczeń 4.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej 4.2. Jakiej postawy w kontakcie z nastolatkiem należy unikać 4.3. Jaką przyjąć postawę 4.4. Czego można się spodziewać w relacji z nastolatkiem okaleczającym się i/lub przejawiającym zaburzenia łaknienia i jak sobie z tym radzić? 5. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży 5.1. Co się dzieje w sferze emocji? 5.2. Co się dzieje w sferze myślenia? 6. Leczenie i terapia zaburzeń odżywiania się i samouszkodzeń 6.1. Postępowanie medyczne 6.1.1. Zaburzenia odżywiania 6.1.2. Samookaleczenia 6.2. Psychoterapia Słowo na zakończenie Od autorek Bibliografia Słowniczek podstawowych pojęć Materiały pomocnicze Procedura postępowania wobec zachowań autodestruktywnych Kompulsywne objadanie się. Czy już trzeba szukać pomocy? Test dla bliskich Anoreksja. Czy już trzeba szukać pomocy? Test dla bliskich Bulimia. Czy już trzeba szukać pomocy? Test dla bliskich Czy jesteś zagrożony ortoreksją? Test Bratmana Depresja. Test dla bliskich Noty o autorkach


Klienci, którzy kupili Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia … wybrali również:

Marcin Przewoźniak - Praktyczny poradnik ucznia. Twoja szkoła bez...
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Marcin Przewoźniak
Wydawca: Centrum Edukacji Dziecięcej
Rok wydania: 2011
Stron: 144
26.90 zł
19.07 zł
Dodaj do koszyka
Współczesne problemy nauk penalnych. Aspekty prawnokarne, kryminalistyczne i kryminologiczne
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wydania: 2015
Stron: 234
39.20 zł
29.44 zł
Dodaj do koszyka
Spurek Sylwia - Izolacja sprawcy od ofiary. Instrumenty przeciwdziałania przemocy w rodzinie
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Spurek Sylwia
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2013
Stron: 317
99.00 zł
74.25 zł
Dodaj do koszyka
Tomczak Maria - Ewolucja terroryzmu. Sprawcy – metody – finanse
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Tomczak Maria
Wydawca: Instytut Zachodni
Rok wydania: 2010
Stron: 297
26.25 zł
22.31 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia - jak pomóc nastolatkom w szkole - Wycisk Jowita, Ziółkowska Beata
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Pozostałe » Poradniki
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10