X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Prawo cywilne - zbiór przepisów
-32%
+ do schowka
63.00 zł
42.97 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 20.03 zł
Cena katalogowa: 63.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Stron: 1060
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

56.57 zł

Rabat: 26.38 zł
Cena katalogowa: 82.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 363
Format: A5
Oprawa: twarda
ISBN: 9788326404207

Opis:

Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej


W realiach gospodarki wolnorynkowej rola pełniona przez opakowania nie sprowadza się już wyłącznie do zabezpieczania towarów; obecnie jest to jeden z istotniejszych elementów działań promocyjnych, a proces ich kreacji jest czasochłonny i kosztowny. Dlatego konkurenci rynkowi często ulegają pokusie skorzystania z poczynionych przez rywali nakładów i dopuszczają się naśladownictwa opakowań. Praktyki te dotykają nie tylko przedsiębiorców, ale także konsumentów.

W prezentowanej monografii autorka podjęła się analizy skomplikowanego z prawnego punku widzenia zjawiska naśladownictwa opakowań produktów znanych marek w świetle prawa własności intelektualnej, rozważając szczegółowo także wiele istotnych problemów o charakterze uniwersalnym.

W pracy wykorzystano dorobek doktryny i judykatury polskiej oraz zagranicznej; w szerokim zakresie uwzględniono także ustawodawstwo UE oraz orzecznictwo ETS.



Spis treści:

Wykaz skrótów
Wprowadzenie

Rozdział I. Ekonomiczne i psychologiczne aspekty naśladownictwa opakowań produktów znanych marek
1. Marka
1.1. Definicja marki
1.2. Wpływ marki na wybór towaru przez konsumenta
1.3. Funkcjonalne i symboliczne (wirtualne) składniki marki
1.4. Marki detalistów
1.5. Korzyści dla producenta wynikające z posiadania silnej marki
1.6. Podsumowanie
2. Opakowanie
2.1. Definicja opakowania
2.2. Funkcje opakowania
2.2.1. Funkcja ochronna i funkcja fizycznej organizacji pracy
2.2.2. Funkcja informacyjno-edukacyjno-ekologiczna
2.2.3. Funkcja promocyjna i funkcja sprzedażowa
2.2.3.1. Opakowanie jako "niemy sprzedawca"
2.2.3.2. Opakowanie a wizerunek produktu i marki
2.2.3.3. Opakowanie a reklama
2.2.3.4. Opakowanie a promocja
2.3. Pojęcie produktu zintegrowanego
2.4. Podsumowanie
3. Faktyczne następstwa naśladownictwa opakowań

Rozdział II. Zwalczanie naśladownictwa opakowań jako przejawu nieuczciwej konkurencji w wybranych państwach

1. Wprowadzenie
2. Francja
3. Niemcy
4. Wielka Brytania
5. Stany Zjednoczone Ameryki
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Funkcjonalność i "estetyczna funkcjonalność" oznaczenia
5.3. Zdolność odróżniająca oznaczenia
6. Podsumowanie

Rozdział III. Naśladownictwo opakowań a model przeciętnego konsumenta

1. Wprowadzenie
2. Konsument w prawie polskim i prawie Unii Europejskiej
3. Model przeciętnego konsumenta w orzecznictwie Europejskiego
Trybunału Sprawiedliwości oraz sądów polskich
4. Przeciętny konsument w świetle dyrektywy 2005/29/WE oraz ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
5. Przeciętny konsument w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym a ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawo własności przemysłowej
6. Podsumowanie

Rozdział IV. Opakowanie jako przedmiot praw wyłącznych
1. Wprowadzenie
2. Wzory przemysłowe i niezarejestrowane wspólnotowe wzory przemysłowe
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przedmiot ochrony
2.3. Przesłanki zdolności rejestracyjnej wzoru. przemysłowego
2.4. Naruszenie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego
2.5. Niezarejestrowane wspólnotowe wzory przemysłowe
3. Znaki towarowe
3.1. Wprowadzenie
3.2. Funkcje znaków towarowych
3.3. Zdolność odróżniania
3.4. Zdolność odróżniająca opakowania jako znaku towarowego
3.5. Bezwzględne przeszkody w rejestracji opakowania jako znaku towarowego
3.5.1. Konsekwencje zaistnienia przeszkód w rejestracji. z art. 131 ust. 2 pkt 6 p.w.p.
3.5.2. Oznaczenie stanowiące formę uwarunkowaną wyłącznie naturą towaru
3.5.3. Oznaczenie stanowiące formę niezbędną do uzyskania efektu technicznego
3.5.4. Oznaczenie stanowiące formę znacznie zwiększającą wartość towaru
3.6. Opakowanie jako znak towarowy powszechnie znany i renomowany znak towarowy
3.7. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy i prawa do znaku towarowego powszechnie znanego
3.7.1. Naruszenie funkcji oznaczenia pochodzenia
3.7.2. Naruszenie funkcji gwarancyjnej i reklamowej znaku towarowego
4. Ochrona prawnoautorska
4.1. Projekt graficzny opakowania jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
4.2. Prawo autorskie a ochrona idei
4.3. Naruszenie praw autorskich
5. Podsumowanie

Rozdział V. Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

1. Relacja ochrony przyznanej na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do praw wyłącznych własności intelektualnej
2. Czyn nieuczciwej konkurencji
3. Artykuł 13 u.z.n.k.
4. Artykuł 10 u.z.n.k.
5. Klauzula generalna z art. 3 u.z.n.k.
6. Podsumowanie

Rozdział VI. Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym


Zakończenie
Bibliografia
Orzecznictwo

Klienci, którzy kupili Naśladownictwo opakowań produktów markowych … wybrali również:

red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr - Kodeks cywilny. Komentarz
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2016
Stron: 2500
349.00 zł
296.48 zł
Dodaj do koszyka
red.Ignaczewski Jacek, red.Skiepko Krystyna - Komentarz do spraw o podział majątku wspólnego małżonków
-32%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Ignaczewski Jacek, red.Skiepko Krystyna
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Stron: 548
119.00 zł
81.16 zł
Dodaj do koszyka
red.Wiliński Paweł - Obrońca i pełnomocnik w procesie karnym po 1 lipca 2015 r. Przewodnik po zmianach
-32%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Wiliński Paweł
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
79.00 zł
53.88 zł
Dodaj do koszyka
red.Skorupka Jerzy - Kodeks postępowania karnego. Komentarz
-40%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Skorupka Jerzy
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 1964
349.00 zł
209.40 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej - Jasińska Katarzyna
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Komentarze i opracowania prawne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10