Rozumiem
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies, aby umożliwić funkcjonowanie strony i lepiej spełniać Twoje wymagania. Kontynuując przeglądanie serwisu akceptujesz wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zbiór cywilny plus kwiecień 2018 r.
-24%
+ do schowka
79.00 zł
59.96 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 19.04 zł
Cena katalogowa: 79.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 1
Stron: 2004
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Mikrobiom

Mikrobiom
Ed Young
                Kraków 2018


Astrofizyka dla zabieganych

Astrofizyka dla zabieganych
Neil de Grasse Tyson
Kraków 2017


Kurtyka. Sztuka wolności

Kurtyka. Sztuka wolności
Bernadette McDonald
 
Warszawa 2018


Kontrrewolucja

Kontrrewolucja. Liberalna Europa w odwrocie
Jan Zielonka
 
Warszawa 2018


Kapitalizm i wolność

Kapitalizm i wolność 
Milton Friedman
Gliwice 2018


Niepodległa

Niepodległa! 
Andrzej Nowak
 
Kraków 2018


Holoubek. Rozmowy

Holoubek. Rozmowy
Małgorzata Terlecka-Reksnis
Warszawa 2018

Błękitna kropka

Błękitna kropka
Carl Sagan
Poznań 2018

Pokaz

47.02 zł

Rabat: 14.93 zł
Cena katalogowa: 61.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Ocena efektywności szkoleń

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2007
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 214
Format: B5
ISBN: 9788375261653

Opis:

Zarządzający wszelkiego typu organizacjami wymagają, by pracownicy działów szkoleń, działów personalnych, konsultanci i instruktorzy potrafili dowieść, że planowane i przeprowadzane szkolenia są inwestycjami przynoszącymi firmie określone korzyści. Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń. Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczegółowo omawia:

- cele, znaczenie i podejścia do oceniania efektywności szkoleń,
- metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia,
    a dotyczących zachowania, umiejętności, postaw pracowników i poziomu wiedzy,
- kalkulację kosztów i pomiar efektów szkolenia,
- metody oceny kursów zaspokajających różne potrzeby szkoleniowe
    (na poziomie jednostki, stanowiska i organizacji),
- sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych
    narzędzi pomiaru efektywności szkoleń.

Wartościową pomocą dla osób dokonujących oceny szkoleń będą liczne formularze, schematy postępowania oraz przykłady zastosowania opisywanych metod.

Spis treści: 


Przedmowa .............................................................................................................9
Wprowadzenie ...................................................................................................... 11
        Wydajność i efektywność szkoleń ................................................................. 12
        Definicje szkoleń .......................................................................................... 12
        Definicja szkoleń a ocena ich efektywności ................................................... 14

Część I

Znaczenie oceny efektywności szkoleń .................................................................. 15

Rozdział 1. Cele oceny efektywności szkoleń ......................................................... 17
        Informacja zwrotna ...................................................................................... 18
        Kontrola ...................................................................................................... 19
        Badania ........................................................................................................ 19
        Ingerencja w proces szkoleniowy .................................................................. 21
        ?Gry pozycyjne? .......................................................................................... 22

Rozdział 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń ............................................. 24
        Ocena oparta na celach ................................................................................ 24
        Ocena ukierunkowana ................................................................................. 32
        Ocena systemowa ......................................................................................... 37
        Ocena ?sądowa? .......................................................................................... 39
        Ocena poprzedzająca program ..................................................................... 39

Rozdział 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń .............. 42
        Obiektywność oceny efektywności szkolenia ................................................ 42
        Sprawozdanie z procesu oceny ..................................................................... 42
        Wykorzystanie wyników oceny efektywności szkoleń ................................... 45
        Kwestie etyczne ............................................................................................ 46
        Podsumowanie ............................................................................................. 47

Część II

Ocena efektywności szkoleń
............................................................................. 49

Rozdział 4. Modele szkolenia ................................................................................ 51
        Szkolenie indywidualne ................................................................................ 51
        Model zwiększonej efektywności .................................................................. 53
        Podsumowanie ............................................................................................. 56

Rozdział 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych ................................................... 57
        Trzy poziomy analizy.................................................................................... 57
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych organizacji ........................................... 57
        Czynniki wpływające na efektywność organizacji ......................................... 58
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych na poziomie stanowiska pracy ............. 60
        Identyfikacja indywidualnych potrzeb szkoleniowych ................................... 63
        Integracja trzech poziomów analizy .............................................................. 66
        Podsumowanie ............................................................................................. 68

Rozdział 6. Etapy procesu uczenia się .................................................................... 70
        Szkolenie w kontekście organizacyjnym ........................................................ 70
        Wsparcie dla uczestników szkoleń przed rozpoczęciem zajęć ........................ 71
        Kolejność poszczególnych etapów programu szkoleniowego ........................ 72
        Gwarancja zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy.................. 79

Rozdział 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym ............................................... 83
        Utrzymanie umiejętności, którymi pracownicy już dysponują ...................... 83
        Przygotowanie pracowników do wykonywania nowych zadań ..................... 84
        Dokument dotyczący polityki szkoleniowej .................................................. 86
        Podsumowanie ............................................................................................. 89

Część III

Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia
.............................................. 91

Rozdział 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy ..................................... 93
        Poziomy wiedzy ........................................................................................... 93
        Narzędzia służące sprawdzaniu stopnia przyswojenia
        nowych wiadomości ............................................................................... 94
        Wskaźnik przyrostu wiedzy .......................................................................... 98
        Mapy poznawcze ......................................................................................... 99
        Ocena stosowania nabytej wiedzy w praktyce ............................................. 100

Rozdział 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności ............. 102
        Poziomy umiejętności ................................................................................. 102
        Sprawdzanie stopnia opanowania umiejętności........................................... 103
        Profilowanie umiejętności .......................................................................... 105
        Ocena stosowania nabytych umiejętności w praktyce ................................. 107

Rozdział 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań .............................. 110
        Zmiana postaw a zmiana umiejętności ........................................................ 110
        Badanie reakcji uczestników na odbyte szkolenie ........................................ 110
        Zbieranie opinii na temat procesu uczenia się ............................................. 111
        Analiza zachowań ....................................................................................... 112
        Kwestionariusze wypełniane na zakończenie kursu ..................................... 114
        Szkolenia kształtujące postawy .................................................................. 117
        Ankiety zróżnicowane semantycznie ........................................................... 118
        Siatka konstruktów Kelly?ego ..................................................................... 118
        Obserwacja zmian postaw i zachowań w miejscu pracy .............................. 123
        Skale zachowań .......................................................................................... 123

Rozdział 11. Zmiana efektywności organizacji ..................................................... 127
        Poprawa efektywności jednostek ................................................................ 127
        Poprawa efektywności zespołów..................................................................131
        Poprawa efektywności organizacji .............................................................. 136

Rozdział 12. Kalkulacja kosztów szkoleń ............................................................. 147
        Koszty szkolenia ......................................................................................... 147
        Porównywanie efektywności alokacji środków finansowych
        na różne szkolenia ............................................................................... 149
        Porównywanie kosztów i korzyści .............................................................. 151
        Analiza wpływu .......................................................................................... 153
        Zwiększanie wartości pracowników dla firmy ............................................ 156
        Podsumowanie ........................................................................................... 160

Zakończenie ....................................................................................................... 161

Dodatek I. Analiza wyników testu ....................................................................... 169
Dodatek II. Przygotowywanie badania kwestionariuszowego i analiza danych ..... 184
Dodatek III. Przygotowywanie wywiadu i analiza danych .................................... 193
Dodatek IV. Obserwacja jako narzędzie przeprowadzania oceny .......................... 198

Wybrana literatura ............................................................................................... 203

Bibliografia ........................................................................................................ 205

Indeks .................................................................................................................

Klienci, którzy kupili Ocena efektywności szkoleń wybrali również:

Jajuga Krzysztof, Jajuga Teresa - Inwestycje. Instrumenty finansowe, aktywa niefinansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jajuga Krzysztof, Jajuga Teresa
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 189
Stron: 416
69.00 zł
48.64 zł
Dodaj do koszyka
Komentarz do planu kont dla jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego (z suplementem elektronicznym)
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 10
Stron: 486
367.50 zł
262.73 zł
Dodaj do koszyka
Nita Bartłomiej - Podstawy rachunkowości
-11%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Nita Bartłomiej
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 6
Stron: 416
49.50 zł
44.05 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.78 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Ocena efektywności szkoleń - Peter Bramley
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10