Rozumiem
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies, aby umożliwić funkcjonowanie strony i lepiej spełniać Twoje wymagania. Kontynuując przeglądanie serwisu akceptujesz wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Grzybczyk Katarzyna - Ikony popkultury a prawo własności intelektualnej. Jak znani i sławni chronią swoje prawa
-24%
+ do schowka
59.00 zł
44.78 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 14.22 zł
Cena katalogowa: 59.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Grzybczyk Katarzyna
Wydawca: Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 1
Stron: 272
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




21 lekcji na XXI wiek

21 lekcji na XXI wiek
Yuval Noah Harari
                Kraków 2018


Pierwszy człowiek

Pierwszy człowiek. Historia Neila Armstronga
James R. Hansen
Patryk Gołębiowski
Andrzej Lesz
Warszawa 2018


Ludzkość poprawiona

Ludzkość poprawiona
Grzegorz Lindenberg
Kraków 2018


TOPR

TOPR Żeby inni mogli przeżyć
Beata Sabała-Zielińska
Warszawa 2018


Kreatywność

Kreatywność. Mózg
w dobie innowacji
Elkhonon Goldberg
Warszawa 2018


Strefa cyberwojny

Strefa cyberwojny
Agata Kaźmierska
Wojciech Brzeziński
 
Warszawa 2018


Niebezpieczne związki Donalda Tuska

Niebezpieczne związki Donalda Tuska
Wojciech Sumliński
Biała Podlaska 2018

Krótka historia sztuki

Krótka historia sztuki
Susie Hodge
Warszawa 2018

Pokaz

47.02 zł

Rabat: 14.93 zł
Cena katalogowa: 61.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Ocena efektywności szkoleń

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2007
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 214
Format: B5
ISBN: 9788375261653

Opis:

Zarządzający wszelkiego typu organizacjami wymagają, by pracownicy działów szkoleń, działów personalnych, konsultanci i instruktorzy potrafili dowieść, że planowane i przeprowadzane szkolenia są inwestycjami przynoszącymi firmie określone korzyści. Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń. Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczegółowo omawia:

- cele, znaczenie i podejścia do oceniania efektywności szkoleń,
- metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia,
    a dotyczących zachowania, umiejętności, postaw pracowników i poziomu wiedzy,
- kalkulację kosztów i pomiar efektów szkolenia,
- metody oceny kursów zaspokajających różne potrzeby szkoleniowe
    (na poziomie jednostki, stanowiska i organizacji),
- sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych
    narzędzi pomiaru efektywności szkoleń.

Wartościową pomocą dla osób dokonujących oceny szkoleń będą liczne formularze, schematy postępowania oraz przykłady zastosowania opisywanych metod.

Spis treści: 


Przedmowa .............................................................................................................9
Wprowadzenie ...................................................................................................... 11
        Wydajność i efektywność szkoleń ................................................................. 12
        Definicje szkoleń .......................................................................................... 12
        Definicja szkoleń a ocena ich efektywności ................................................... 14

Część I

Znaczenie oceny efektywności szkoleń .................................................................. 15

Rozdział 1. Cele oceny efektywności szkoleń ......................................................... 17
        Informacja zwrotna ...................................................................................... 18
        Kontrola ...................................................................................................... 19
        Badania ........................................................................................................ 19
        Ingerencja w proces szkoleniowy .................................................................. 21
        ?Gry pozycyjne? .......................................................................................... 22

Rozdział 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń ............................................. 24
        Ocena oparta na celach ................................................................................ 24
        Ocena ukierunkowana ................................................................................. 32
        Ocena systemowa ......................................................................................... 37
        Ocena ?sądowa? .......................................................................................... 39
        Ocena poprzedzająca program ..................................................................... 39

Rozdział 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń .............. 42
        Obiektywność oceny efektywności szkolenia ................................................ 42
        Sprawozdanie z procesu oceny ..................................................................... 42
        Wykorzystanie wyników oceny efektywności szkoleń ................................... 45
        Kwestie etyczne ............................................................................................ 46
        Podsumowanie ............................................................................................. 47

Część II

Ocena efektywności szkoleń
............................................................................. 49

Rozdział 4. Modele szkolenia ................................................................................ 51
        Szkolenie indywidualne ................................................................................ 51
        Model zwiększonej efektywności .................................................................. 53
        Podsumowanie ............................................................................................. 56

Rozdział 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych ................................................... 57
        Trzy poziomy analizy.................................................................................... 57
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych organizacji ........................................... 57
        Czynniki wpływające na efektywność organizacji ......................................... 58
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych na poziomie stanowiska pracy ............. 60
        Identyfikacja indywidualnych potrzeb szkoleniowych ................................... 63
        Integracja trzech poziomów analizy .............................................................. 66
        Podsumowanie ............................................................................................. 68

Rozdział 6. Etapy procesu uczenia się .................................................................... 70
        Szkolenie w kontekście organizacyjnym ........................................................ 70
        Wsparcie dla uczestników szkoleń przed rozpoczęciem zajęć ........................ 71
        Kolejność poszczególnych etapów programu szkoleniowego ........................ 72
        Gwarancja zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy.................. 79

Rozdział 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym ............................................... 83
        Utrzymanie umiejętności, którymi pracownicy już dysponują ...................... 83
        Przygotowanie pracowników do wykonywania nowych zadań ..................... 84
        Dokument dotyczący polityki szkoleniowej .................................................. 86
        Podsumowanie ............................................................................................. 89

Część III

Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia
.............................................. 91

Rozdział 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy ..................................... 93
        Poziomy wiedzy ........................................................................................... 93
        Narzędzia służące sprawdzaniu stopnia przyswojenia
        nowych wiadomości ............................................................................... 94
        Wskaźnik przyrostu wiedzy .......................................................................... 98
        Mapy poznawcze ......................................................................................... 99
        Ocena stosowania nabytej wiedzy w praktyce ............................................. 100

Rozdział 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności ............. 102
        Poziomy umiejętności ................................................................................. 102
        Sprawdzanie stopnia opanowania umiejętności........................................... 103
        Profilowanie umiejętności .......................................................................... 105
        Ocena stosowania nabytych umiejętności w praktyce ................................. 107

Rozdział 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań .............................. 110
        Zmiana postaw a zmiana umiejętności ........................................................ 110
        Badanie reakcji uczestników na odbyte szkolenie ........................................ 110
        Zbieranie opinii na temat procesu uczenia się ............................................. 111
        Analiza zachowań ....................................................................................... 112
        Kwestionariusze wypełniane na zakończenie kursu ..................................... 114
        Szkolenia kształtujące postawy .................................................................. 117
        Ankiety zróżnicowane semantycznie ........................................................... 118
        Siatka konstruktów Kelly?ego ..................................................................... 118
        Obserwacja zmian postaw i zachowań w miejscu pracy .............................. 123
        Skale zachowań .......................................................................................... 123

Rozdział 11. Zmiana efektywności organizacji ..................................................... 127
        Poprawa efektywności jednostek ................................................................ 127
        Poprawa efektywności zespołów..................................................................131
        Poprawa efektywności organizacji .............................................................. 136

Rozdział 12. Kalkulacja kosztów szkoleń ............................................................. 147
        Koszty szkolenia ......................................................................................... 147
        Porównywanie efektywności alokacji środków finansowych
        na różne szkolenia ............................................................................... 149
        Porównywanie kosztów i korzyści .............................................................. 151
        Analiza wpływu .......................................................................................... 153
        Zwiększanie wartości pracowników dla firmy ............................................ 156
        Podsumowanie ........................................................................................... 160

Zakończenie ....................................................................................................... 161

Dodatek I. Analiza wyników testu ....................................................................... 169
Dodatek II. Przygotowywanie badania kwestionariuszowego i analiza danych ..... 184
Dodatek III. Przygotowywanie wywiadu i analiza danych .................................... 193
Dodatek IV. Obserwacja jako narzędzie przeprowadzania oceny .......................... 198

Wybrana literatura ............................................................................................... 203

Bibliografia ........................................................................................................ 205

Indeks .................................................................................................................

Klienci, którzy kupili Ocena efektywności szkoleń wybrali również:

Małkowska Danuta - Rachunkowość od podstaw - zbiór zadań z komentarzem z rozwiązaniami. RFK1248e
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Małkowska Danuta
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 10
Stron: 528
57.75 zł
41.29 zł
Dodaj do koszyka
red.Kamela-Sowińska Aldona - Podstawy rachunkowości w teorii i praktyce
-3%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Kamela-Sowińska Aldona
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 3
Stron: 423
50.00 zł
48.50 zł
Dodaj do koszyka
Nita Bartłomiej - Podstawy rachunkowości
-11%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Nita Bartłomiej
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 6
Stron: 416
49.50 zł
44.05 zł
Dodaj do koszyka
red.Mitura Elżbieta - Organizacja pracy biurowej. Podręcznik
-23%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Mitura Elżbieta
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 181
Stron: 286
40.00 zł
30.80 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Ocena efektywności szkoleń - Peter Bramley
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10