X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Jerzy Pieróg - Prawo zamówień publicznych. Komentarz w.14
-16%
+ do schowka
299.00 zł
249.69 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 49.31 zł
Cena katalogowa: 299.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Jerzy Pieróg
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 900
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

38.40 zł

Rabat: 2.02 zł
Cena katalogowa: 40.42 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Humanitas
Rok wydania: 2008
Miejsce wydania: Sosnowiec
Stron: 194
Format: B5
ISBN: 9788389275882

Opis:

Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne


Powyższe opracowanie poświęcone ocenianiu pracowników zaliczam do zbioru publikacji będących odpowiedzią na współczesne wyzwania stawiane organizacjom przez szczególne cechy warunków ich funkcjonowania. Poszerza ono możliwości rozumienia zagadnień społecznych dzięki analizie wybranych aspektów uczestnictwa ludzi w procesach organizacyjnych. Autorka opracowania nie tylko przedstawia określone instrumenty oceniania ludzi w świetle teorii, ale i poddaje niektóre z nich praktycznej analizie ocenie. Zamieszczony w treści opracowania statystyczny obraz opinii pracowników badanych organizacji na temat oceniania dokonywanego w formie sformalizowanej, charakterystycznej dla ocen okresowych, jest wartościowym źródłem informacji o problemach pojawiających się w praktyce realizacji funkcji personalnej. Szczególnego podkreślenia wymaga jednak przede wszystkim kompleksowe ujęcie zagadnienia oceniania z perspektywy funkcjonowania zasobów ludzkich organizacji. Powyższe opracowanie należy do wyróżniających się pod tym względem.


Spis treści:


Przedmowa

I. OCENA - INTERPRETACJA I PODSTAWOWE CECHY CHARAKTERYSTYKI

1.1. Ocena w świetle wybranych interpretacji
1.1.1. Ocena jako osąd wartościujący
1.1.2. Ocena jako zjawisko afektywne
1.2. Modele kształtowania się ocen
1.3. Typy ocen i ogólne prawa ich formułowania

II. OCENIANIE Z PERSPEKTYWY FUNKCJONOWANIA ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

2.1. Miejsce ocen w procesie zarządzania zasobami ludzkimi organizacji
2.2. Cele i funkcje ocen pracowniczych
2.3. Zasady ocen pracowniczych
2.4. Procedura ocen pracowniczych
2.5. Czynniki kształtujące oceny pracowników
2.5.1. Uczestnicy procesu oceniania
2.5.2. Częstotliwość oraz oceny okresowe jako forma ocen pracowników
2.6. Błędy i problemy ocen pracowniczych

III. UWARUNKOWANIA PROCESU OCENIANIA ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI

3.1.Społeczne i psychologiczne czynniki regulujące zachowania osób oceniających
3.2. Rola czynników demograficznych w procesie oceniania
3.2.1. Ocena a wiek osób ocenianych.
3.2.2. Ocena a płeć osób ocenianych
3.3. Wartościowanie pracy jako podstawa ocen pracowniczych
3.4. Rola doboru kryteriów w procesie oceniania

IV. METODY OCENIANIA JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI
4.1. Metody oceny absolutnej
4.1.1. Ocena opisowa
4.1.2. Skale ocen
4.1.3. Metody testowe
4.1.4. Metoda Assessment Center
4.2. Metody oceny wyników pracy
4.2.1. Metoda zarządzania przez cele
4.2.2. Metoda 360'
4.3. Metody oceny relatywnej
4.4. Metody oceny kadry kierowniczej
4.4.1. Ćwiczenia symulacyjne
4.4.2. Audyt menedżerski
4.5. Rozmowa oceniająca jako podstawowa metoda oceny pracowników
4.5.1. Istota rozmowy oceniającej
4.5.2. Praktyka rozmów oceniających
4.6. Elektroniczne metody ocen pracowników

V. OCENIANIE OKRESOWE PRACOWNIKÓW W PRAKTYCE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI ORGANIZACJI

5.1. Kształtowanie się okresowych ocen pracowników
5.2. Wdrażanie systemu okresowych ocen pracowników
5.2.1. Zasady oceniania pracowników
5.2.2. Kryteria i wagi w ocenie pracowników ujęte w arkuszu ocen okresowych.
5.2.3. Metodyka przeprowadzania rozmowy oceniającej
5.3. Ocena okresowa w świetle opinii pracowników
5.3.1. Oceny pracownicze w świetle opinii kadry kierowniczej jako podmiotu oceniającego
5.3.1.1. Ocena stosowanej metody
5.3.1.2. Ocena częstotliwości przeprowadzania ocen pracowników
5.3.1.3. Ocena jakości szkolenia kadry kierowniczej w zakresie metodyki oceniania pracowników
5.4. Okresowe oceny pracownicze w świetle opinii osób ocenianych
5.4.1. Ocena procedury oceniania
5.4.2. Opinie na temat roli ocen okresowych
5.5. Podsumowanie wyników badań

VI. DOSKONALENIE I PERSPEKTYWY OKRESOWYCH OCEN PRACOWNIKÓW
6.1. Kierunki zmian w systemie okresowych ocen pracowników wynikające z diagnozy jego funkcjonowania w praktyce
6.2. Doskonalenie systemu ocen pracowniczych pod względem zmniejszenia poziomu ryzyka ewaluacyjnego
6.3. Nowe wyzwania dla systemu ocen pracowniczych

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL

Klienci, którzy kupili Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne … wybrali również:

Kamińska-Radomska Irena - Kultura biznesu Normy i formy
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kamińska-Radomska Irena
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Stron: 384
49.00 zł
34.54 zł
Dodaj do koszyka
Duhigg Charles - Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie
-38%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Duhigg Charles
Wydawca: Dom Wydawniczy PWN
Rok wydania: 2014
Stron: 424
44.90 zł
27.79 zł
Dodaj do koszyka
Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Stron: 384
39.90 zł
28.61 zł
Dodaj do koszyka
Ekman Paul - Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ekman Paul
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Stron: 328
44.00 zł
31.02 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Anonimowy użytkownik
(30.11.-0001)
Świetna książka!! Polecam!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne - Dzieńdziora Joanna
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Organizacja i zarządzanie » Kadry. Zarządzanie personelem
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10