X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zeidler Kamil - Estetyka prawa
-15%
+ do schowka
63.00 zł
53.55 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 9.45 zł
Cena katalogowa: 63.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Zeidler Kamil
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 10
Stron: 328
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Twórca Niepodległej Józef Piłsudski

Twórca Niepodległej Józef Piłsudski 1867-1935
Marek Gałęzowski
Jerzy Kirszak
Warszawa 2018


Piątka u Semki

Piątka u Semki
Piotr Semka
Jan Hlebowicz
Poznań 2019


Angielski w tłumaczeniach dla prawników

Angielski
w tłumaczeniach
Dla prawników
Roman Gąszczyk (red.)
Łukasz Augustyniak (red.)
Andrzej Dąbrowski (red.)
Warszawa 2019


Sprawy sercowe

Sprawy sercowe
Thomas Morris
Kraków 2019


Zrobione!

Zrobione!
Jon Acuff
Warszawa 2018


Początki prawie wszystkiego

Początki (prawie) wszystkiego
Graham Lawton
Kraków 2018


Oscary

Oscary
Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
Warszawa 2019

Po co człowiekowi czas

Po co człowiekowi czas
Alan Burdick
Łódź 2019

Pokaz

28.60 zł

Rabat: 11.40 zł
Cena katalogowa: 40.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Perfumy. Uwarunkowania kulturowo-społeczne

Hoffmann Beata
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2019
Wydanie: 1
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 300
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788378502920

Opis:

Zapach jest elementem doświadczenia prawie wszystkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest również procesem socjalizacji zapachowej. Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem, że zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Wiele jest też przykładów ukazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest zapach. Można śmiało powiedzieć, że woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek. Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz większym stopniu dyscypliną wielowymiarową, niewiele jest w niej badań nad zmysłowymi aspektami życia społecznego. Lukę tę stara się wypełnić ta książka. Składają się na nią dwie podstawowe części: pierwsza poświęcona jest zapachowi i jego społecznym aspektom, druga – perfumom. W części pierwszej omówione zostały takie zagadnienia jak: fizjologia zmysłów człowieka, wpływ woni na zachowania ludzi, funkcjonowanie zapachu w przestrzeni społecznej, indywidualne i społeczne funkcje zapachu, a także miejsce doznań zmysłowych w nauce i kulturze. Część druga książki poświęcona jest perfumom. Ukazuję ich obecność w różnych obszarach życia kulturowo-społecznego, a w szczególności w muzyce, literaturze, historii i mitologii, sztukach plastycznych, przestrzeni miejskiej, polityce, religii i sztuce kulinarnej. Przyjmując perspektywę historyczną dokonuję analizy wzornictwa flakonów perfumeryjnych i nazw perfum. Omawiam też komponowanie pachnideł jak i jego silne powiązanie z kulturowo-ekonomicznymi procesami. Przestawiam wybrane aspekty promocji pachnideł, regulacji prawnej, analizę wonnych kompozycji w kontekście kultury indywidualizmu, jak i prezentuję perfumeryjne upodobania w różnych krajach świata. Najobszerniejszą część, poświęconą społeczno-kulturowej historii pachnideł poświęcam przedstawieniu i uzasadnienie historycznych przemian konwencji zapachowych, zachodzących pod wpływem zmian w kulturze i społeczeństwach różnych epok, ale i różnych szerokości geograficznych. Część ta nie tylko ukazuje kierunki owych przemian, ale też przedstawia ich społeczno- obyczajowo-kulturowe tło. Sensoryczne aspekty życia codziennego i codziennych praktyk, obecność pachnideł w otaczającym nas świecie jednoznacznie wskazują, że historia rozwoju sztuki perfumeryjnej jest swoistą historią tradycji i obyczajów człowieka, a rola pachnideł wykracza poza walory doceniane jedynie zmysłem powonienia. Książkę rozpoczynają rozważania nad rolą zmysłu powonienia w życiu człowieka, a kończą spostrzeżenia dotyczące znaczenia pachnideł w życiu jednostek, grup społecznych i w kulturze. Tym samym uświadamiają, że niewielki szklany flakon wypełniony płynem to nie tylko buteleczka perfum, ale też ważny element kultury.

Klienci, którzy kupili Perfumy. Uwarunkowania kulturowo-społeczne … wybrali również:

Bednarek Joanna - Życie, które mówi. Nowoczesna wspólnota i zwierzęta
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bednarek Joanna
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Stron: 160
39.00 zł
27.30 zł
Dodaj do koszyka
Liryka Młodej Polski. Interpretacje
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2017
Stron: 288
39.90 zł
33.91 zł
Dodaj do koszyka
Autyzm i rodzina
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2017
Stron: 272
39.90 zł
30.12 zł
Dodaj do koszyka
Mazurek Kamil - Europejska Agencja Obrony. Działalność i perspektywy
+ do schowka
KSIĄŻKA
Mazurek Kamil
Wydawca: Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW
Rok wydania: 2012
Stron: 129
17.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Perfumy. Uwarunkowania kulturowo-społeczne - Hoffmann Beata
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Socjologia. Społeczeństwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10