X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Umiejętności pielęgniarskie  Katalog check-list. Materiały ćwiczeniowe z podstaw pielęgniarstwa
-26%
+ do schowka
59.00 zł
43.95 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 15.05 zł
Cena katalogowa: 59.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: PZWL
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 290
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

52.36 zł

Rabat: 9.24 zł
Cena katalogowa: 61.60 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Pionierzy i tytani polskiej reklamy

Wydawca: Agencja Wasilewski
Rok wydania: 1999
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 439
Format: B5
Oprawa: twarda
ISBN: 8390689804

Opis:

W dzisiejszej Polsce reklama stała się już trwałym elementem rynku, gospodarki. Z każdym rokiem w ekspresowym tempie - ku zaskoczeniu specjalistów w kraju i za granicą - pokonuje kolejne bariery wzrostu.

Pojawiła się po upadku socjalizmu, w 1989 roku, wraz z otwarciem granic dla wymiany towarowej, napływem kapitału zachodniego, wejściem wielkich koncernów

i sieciowych agencji reklamowych, demonopolizacją mediów. Z biegiem lat reklama stała się w Polsce wszechobecna, modna, wpływowa.

Do 1999 roku publikacje na temat polskiego rynku reklamowego miały postać katalogów agencji i firm z nimi współpracujących. Firmy tworzą jednak ludzie i oni często wyznaczają pozycję konkretnych instytucji. Tworzą ich wartość. Ta książka jest spojrzeniem na branżę reklamową z tej właśnie perspektywy.

Książka "Pionierzy i tytani polskiej reklamy" nie jest okolicznościową laurką polskiej reklamy, na co mógłby wskazywać np. jej nieco pompatyczny tytuł. To rodzaj przewodnika i zarazem próba syntezy wiadomości o reklamie w Polsce w mijającym dziesięcioleciu.

Mimo szerokiej panoramy, zaprezentowanej w książce, publikacja nie ujmuje całości zagadnienia. Ograniczeniem była objętość tomu.

Zawartość książki:

  • ludzie reklamy - słownik who is who Biogramy 289 pionierów, liderów i tytanów branży, wybranych spośród blisko 600 osób, które odpowiedziały na ankietę, rozesłaną przez wydawcę do wielu ludzi reklamy, decydujących o jej poziomie i wizerunku w Polsce.
  • Skazani na sukces - szkic do portretu środowiska. Jacek Malaga Opracowanie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród ludzi polskiej reklamy. Zbiór przekrojowych informacji na temat ich życia zawodowego i prywatnego.
  • We własnych oczach - opinie środowiska o problemach polskiej reklamy Wybór najciekawszych poglądów z odpowiedzi na szczegółową ankietę, przygotowaną specjalnie dla potrzeb tej książki. Generalne tematy ankiety: stan kadrowy i organizacyjny reklamy w Polsce, polski produkt reklamowy, przyszłość reklamy w Polsce.
  • Ludzie reklamy - wizerunek i autowizerunek. Mirosław Pęczak Komentarz socjologa do przedstawionego w książce wyboru poglądów o problemach polskiej reklamy.
  • Kampanie reklamowe lat 90. - ranking najlepszych Prezentacja dziesięciu kampanii, uznanych przez kilkudziesięciu szefów i dyrektorów kreatywnych cenionych agencji w Polsce za wybitne osiągnięcia minionego okresu.
  • Hasła reklamowe lat 90. - ranking najlepszych Prezentacja jedenastu najlepszych sloganów, które kilkudziesięciu doświadczonych copywriterów i dyrektorów kreatywnych uznanych agencji w Polsce wskazało jako najlepsze. Każde hasło skomentował - żartobliwie i fachowo - znany językoznawca, prof. Jerzy Bralczyk.
  • Ciężkiej pracy początki. Iwona Kokoszka Zbudowana z okruchów wspomnień "budowniczych" historia powstawania rynku agencji reklamowych w Polsce: okres przedagencyjny, rola i pozycja agencji sieciowych, transformacja agencji polskich, agencje warszawskie i tzw. lokalne, obsady kadrowe, wędrówki "ekspatów" (cudzoziemców) po agencjach, współpraca agencji z klientami, przetargi, próby normalizacji rynku.
  • Między młotem a kowadłem. Leszek Stafiej Osobiste wspomnienia jednego z pionierów polskiej reklamy: współtwórcy i dyrektora kreatywnego kilku firm reklamowych oraz medialnych w Polsce, wiceprezesa polskiego oddziału International Advertising Association.
  • Reklamówka - najdroższa pigułka. Iwona Zabielska Film reklamowy w Polsce: pierwsze produkcje, początki studiów filmowych, prezentacja środowiska realizatorów, najlepsi twórcy i ich doświadczenia zawodowe, specyfika branży, możliwości technologiczne.
  • Telewizja, czyli pieniądze. Marta Bratkowska Obraz transformacji najpotężniejszego medium reklamowego: działalność Biura Reklamy telewizji publicznej, powstanie Polsatu, rywalizacja ogólnopolskich potentatów - TVP S.A. i Polsatu, znaczenie telemetrii, powstanie innych stacji telewizyjnych, początki platform cyfrowych.
  • Najpiękniejsze czasy nadejdą. Karolina Prewęcka Szczegółowa panorama polskiego rynku prasowego i jego związków z reklamą: kształtowanie rynku, wydawcy polscy i zagraniczni, prasa codzienna, magazyny, tytuły specjalistyczne, pisma dla kobiet, prasa ogólnopolska i lokalna, koncerny wydawnicze, relacje pomiędzy wydawcami i reklamodawcami, ich współpraca z agencjami.
  • Równi i równiejsi. Alicja Hendler Udział stacji radiowych w rynku reklamowym: radia ogólnopolskie i lokalne, stacje publiczne i komercyjne, konkurencyjność RMF FM i Radia ZET, formatowanie i rozszczepianie programów
  • Niepewność, entuzjazm i gra. Jerzy Piątkowski Reklama zewnętrzna w Polsce: budowa sieci przez zagraniczne i polskie firmy, wpływ kontrowersyjnych kampanii reklamowych (np. plakaty Benettona, A. Pągowskiego) na popularyzację billboardu; powstanie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej, reguły współpracy, koncentracja kapitału, najwięksi klienci.
  • Mediowcy poczuli bluesa. Alicja Hendler Historia wyodrębniania z wielkich agencji fullserwisowych w Polsce domów medialnych, zajmujących się zakupem i planowaniem mediów.
  • Badania nad reklamą. Zbigniew Bajka Opis powstania i zmian rynku badań nad reklamą w Polsce: pierwsze badania i ich tematyka, poszerzanie oferty badawczej, stosowane metody i techniki, organizacje instytucji badawczych, wzrost znaczenia badań, rozwój badań nad nośnikami reklamy.
  • Ranking agencji reklamowych. Ewolucja rynku agencji full serwice w Polsce widziana przez pryzmat corocznych rankingów agencji sporządzanych przez redakcję miesięcznika "Businessman Magazine" w latach 1993-98. Uwzględniając lokaty zajmowane w rankingach przez agencje w poszczególnych latach, wydawca książki tytułem zabawy zaproponował na ich podstawie swoją listę najlepszych w okresie 1992-97.
  • Werdykty konkursów reklamowych. Zestawienie wyników głównych nagród w najważniejszych ogólnopolskich konkursach reklamowych: Crackfilm (1991-98), Clio/Dea Awards (1993-97), Kreatura (1995-98).
  • Jajko w białych skarpetkach. Tomasz Raczek Opis wybranych przez autora reakcji reklamodawców na publiczne oceny ich reklam telewizyjnych, ogłaszane w latach 1991-96 przez redaktora Tomasza Raczka na łamach tygodnika "Wprost".
  • Kalendarium polskiej reklamy. Piotr Wasilewski Pierwsze w kraju opracowanie uporządkowanego chronologicznie rejestru licznych faktów, dotyczących bezpośrednio i pośrednio reklamy w latach 1990-98. Uzupełnieniem Kalendarium są cytowane na marginesach prasowe wypowiedzi i opinie z różnych lat oraz zdjęcia reklam.
  • Kodeks postępowania w reklamie. Tekst dokumentu opracowanego i wprowadzonego w 1996 roku, na zasadach dobrowolności, przez polski oddział International Advertising Association (IAA). Kodeks ustanawia reguły postępowania i normy etyczne, jakimi winni się kierować uczestnicy rynku reklamowego w Polsce.
  • Etyka w reklamie. Przedruk wybranych fragmentów dokumentu Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu (1997), w którym Watykan przedstawia pogląd Kościoła na reklamę we współczesnym świecie.
  • Przyszłość reklamy. Ryszard Tadeusiewicz Wizja społeczeństwa postindustrialnego, w którym wyznacznikiem ładu staje się informacja; udział technologii - technik cyfrowych i Internetu - w reklamie, reakcje odbiorców.

Klienci, którzy kupili Pionierzy i tytani polskiej reklamy wybrali również:

Anna Kozłowska, Robert Piłka - Tworzenie przekazu reklamowego. Kwal. A.27.1 WSiP
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Anna Kozłowska, Robert Piłka
Wydawca: WSiP
Rok wydania: 2016
Stron: 336
43.00 zł
36.55 zł
Dodaj do koszyka
Dorota Zadrożna, Alina Kargiel - Przyg. oferty produktów i usług rekl. Kwal.A.26.1
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dorota Zadrożna, Alina Kargiel
Wydawca: WSiP
Rok wydania: 2016
Stron: 232
43.00 zł
36.55 zł
Dodaj do koszyka
Starmer Anna - Jak dobierać kolory. Inspirujące palety barw do projektowania wnętrz
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Starmer Anna
Wydawca: ARKADY
Rok wydania: 2016
Stron: 256
49.00 zł
41.65 zł
Dodaj do koszyka
Grabowski Wojciech - Dizajn tamtych czasów
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grabowski Wojciech
Wydawca: nisza
Rok wydania: 2017
Stron: 128
32.00 zł
23.04 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Pionierzy i tytani polskiej reklamy - Wasilewski Piotr
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10