X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zbiór cywilny Plus 2019 r.
-23%
+ do schowka
79.00 zł
61.22 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 17.78 zł
Cena katalogowa: 79.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1
Stron: 1880
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

30.80 zł

Rabat: 30.80 zł
Cena katalogowa: 61.60 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Pionierzy i tytani polskiej reklamy (uszkodzona okładka)

Wydawca: Agencja Wasilewski
Rok wydania: 1999
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 439
Format: B5
Oprawa: twarda
ISBN: 8390689804

Opis:

Pionierzy i tytani polskiej reklamy (uszkodzona okładka)


W dzisiejszej Polsce reklama stała się już trwałym elementem rynku, gospodarki. Z każdym rokiem w ekspresowym tempie - ku zaskoczeniu specjalistów w kraju i za granicą - pokonuje kolejne bariery wzrostu.

Pojawiła się po upadku socjalizmu, w 1989 roku, wraz z otwarciem granic dla wymiany towarowej, napływem kapitału zachodniego, wejściem wielkich koncernów

i sieciowych agencji reklamowych, demonopolizacją mediów. Z biegiem lat reklama stała się w Polsce wszechobecna, modna, wpływowa.

Do 1999 roku publikacje na temat polskiego rynku reklamowego miały postać katalogów agencji i firm z nimi współpracujących. Firmy tworzą jednak ludzie i oni często wyznaczają pozycję konkretnych instytucji. Tworzą ich wartość. Ta książka jest spojrzeniem na branżę reklamową z tej właśnie perspektywy.

Książka "Pionierzy i tytani polskiej reklamy" nie jest okolicznościową laurką polskiej reklamy, na co mógłby wskazywać np. jej nieco pompatyczny tytuł. To rodzaj przewodnika i zarazem próba syntezy wiadomości o reklamie w Polsce w mijającym dziesięcioleciu.

Mimo szerokiej panoramy, zaprezentowanej w książce, publikacja nie ujmuje całości zagadnienia. Ograniczeniem była objętość tomu.

Zawartość książki:

  • ludzie reklamy - słownik who is who Biogramy 289 pionierów, liderów i tytanów branży, wybranych spośród blisko 600 osób, które odpowiedziały na ankietę, rozesłaną przez wydawcę do wielu ludzi reklamy, decydujących o jej poziomie i wizerunku w Polsce.
  • Skazani na sukces - szkic do portretu środowiska. Jacek Malaga Opracowanie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród ludzi polskiej reklamy. Zbiór przekrojowych informacji na temat ich życia zawodowego i prywatnego.
  • We własnych oczach - opinie środowiska o problemach polskiej reklamy Wybór najciekawszych poglądów z odpowiedzi na szczegółową ankietę, przygotowaną specjalnie dla potrzeb tej książki. Generalne tematy ankiety: stan kadrowy i organizacyjny reklamy w Polsce, polski produkt reklamowy, przyszłość reklamy w Polsce.
  • Ludzie reklamy - wizerunek i autowizerunek. Mirosław Pęczak Komentarz socjologa do przedstawionego w książce wyboru poglądów o problemach polskiej reklamy.
  • Kampanie reklamowe lat 90. - ranking najlepszych Prezentacja dziesięciu kampanii, uznanych przez kilkudziesięciu szefów i dyrektorów kreatywnych cenionych agencji w Polsce za wybitne osiągnięcia minionego okresu.
  • Hasła reklamowe lat 90. - ranking najlepszych Prezentacja jedenastu najlepszych sloganów, które kilkudziesięciu doświadczonych copywriterów i dyrektorów kreatywnych uznanych agencji w Polsce wskazało jako najlepsze. Każde hasło skomentował - żartobliwie i fachowo - znany językoznawca, prof. Jerzy Bralczyk.
  • Ciężkiej pracy początki. Iwona Kokoszka Zbudowana z okruchów wspomnień "budowniczych" historia powstawania rynku agencji reklamowych w Polsce: okres przedagencyjny, rola i pozycja agencji sieciowych, transformacja agencji polskich, agencje warszawskie i tzw. lokalne, obsady kadrowe, wędrówki "ekspatów" (cudzoziemców) po agencjach, współpraca agencji z klientami, przetargi, próby normalizacji rynku.
  • Między młotem a kowadłem. Leszek Stafiej Osobiste wspomnienia jednego z pionierów polskiej reklamy: współtwórcy i dyrektora kreatywnego kilku firm reklamowych oraz medialnych w Polsce, wiceprezesa polskiego oddziału International Advertising Association.
  • Reklamówka - najdroższa pigułka. Iwona Zabielska Film reklamowy w Polsce: pierwsze produkcje, początki studiów filmowych, prezentacja środowiska realizatorów, najlepsi twórcy i ich doświadczenia zawodowe, specyfika branży, możliwości technologiczne.
  • Telewizja, czyli pieniądze. Marta Bratkowska Obraz transformacji najpotężniejszego medium reklamowego: działalność Biura Reklamy telewizji publicznej, powstanie Polsatu, rywalizacja ogólnopolskich potentatów - TVP S.A. i Polsatu, znaczenie telemetrii, powstanie innych stacji telewizyjnych, początki platform cyfrowych.
  • Najpiękniejsze czasy nadejdą. Karolina Prewęcka Szczegółowa panorama polskiego rynku prasowego i jego związków z reklamą: kształtowanie rynku, wydawcy polscy i zagraniczni, prasa codzienna, magazyny, tytuły specjalistyczne, pisma dla kobiet, prasa ogólnopolska i lokalna, koncerny wydawnicze, relacje pomiędzy wydawcami i reklamodawcami, ich współpraca z agencjami.
  • Równi i równiejsi. Alicja Hendler Udział stacji radiowych w rynku reklamowym: radia ogólnopolskie i lokalne, stacje publiczne i komercyjne, konkurencyjność RMF FM i Radia ZET, formatowanie i rozszczepianie programów
  • Niepewność, entuzjazm i gra. Jerzy Piątkowski Reklama zewnętrzna w Polsce: budowa sieci przez zagraniczne i polskie firmy, wpływ kontrowersyjnych kampanii reklamowych (np. plakaty Benettona, A. Pągowskiego) na popularyzację billboardu; powstanie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej, reguły współpracy, koncentracja kapitału, najwięksi klienci.
  • Mediowcy poczuli bluesa. Alicja Hendler Historia wyodrębniania z wielkich agencji fullserwisowych w Polsce domów medialnych, zajmujących się zakupem i planowaniem mediów.
  • Badania nad reklamą. Zbigniew Bajka Opis powstania i zmian rynku badań nad reklamą w Polsce: pierwsze badania i ich tematyka, poszerzanie oferty badawczej, stosowane metody i techniki, organizacje instytucji badawczych, wzrost znaczenia badań, rozwój badań nad nośnikami reklamy.
  • Ranking agencji reklamowych. Ewolucja rynku agencji full serwice w Polsce widziana przez pryzmat corocznych rankingów agencji sporządzanych przez redakcję miesięcznika "Businessman Magazine" w latach 1993-98. Uwzględniając lokaty zajmowane w rankingach przez agencje w poszczególnych latach, wydawca książki tytułem zabawy zaproponował na ich podstawie swoją listę najlepszych w okresie 1992-97.
  • Werdykty konkursów reklamowych. Zestawienie wyników głównych nagród w najważniejszych ogólnopolskich konkursach reklamowych: Crackfilm (1991-98), Clio/Dea Awards (1993-97), Kreatura (1995-98).
  • Jajko w białych skarpetkach. Tomasz Raczek Opis wybranych przez autora reakcji reklamodawców na publiczne oceny ich reklam telewizyjnych, ogłaszane w latach 1991-96 przez redaktora Tomasza Raczka na łamach tygodnika "Wprost".
  • Kalendarium polskiej reklamy. Piotr Wasilewski Pierwsze w kraju opracowanie uporządkowanego chronologicznie rejestru licznych faktów, dotyczących bezpośrednio i pośrednio reklamy w latach 1990-98. Uzupełnieniem Kalendarium są cytowane na marginesach prasowe wypowiedzi i opinie z różnych lat oraz zdjęcia reklam.
  • Kodeks postępowania w reklamie. Tekst dokumentu opracowanego i wprowadzonego w 1996 roku, na zasadach dobrowolności, przez polski oddział International Advertising Association (IAA). Kodeks ustanawia reguły postępowania i normy etyczne, jakimi winni się kierować uczestnicy rynku reklamowego w Polsce.
  • Etyka w reklamie. Przedruk wybranych fragmentów dokumentu Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu (1997), w którym Watykan przedstawia pogląd Kościoła na reklamę we współczesnym świecie.
  • Przyszłość reklamy. Ryszard Tadeusiewicz Wizja społeczeństwa postindustrialnego, w którym wyznacznikiem ładu staje się informacja; udział technologii - technik cyfrowych i Internetu - w reklamie, reakcje odbiorców.

Klienci, którzy kupili Pionierzy i tytani polskiej reklamy … wybrali również:

Grzenia Jan - Komunikacja językowa w internecie
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grzenia Jan
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2019
Stron: 214
39.00 zł
29.83 zł
Dodaj do koszyka
red.Bogunia-Borowska Małgorzata - Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Bogunia-Borowska Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2019
Stron: 372
39.90 zł
31.92 zł
Dodaj do koszyka
Strategie marketingowe w polskich firmach na rynkach wirtualnych i realnych. Studia przypadków
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2016
Stron: 198
39.90 zł
33.91 zł
Dodaj do koszyka
Kemp  Wolfgang, Bryl Mariusz (tłum.) - Historia fotografii. Od Daguerre’a do Gursky’ego
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kemp Wolfgang, Bryl Mariusz (tłum.)
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2014
Stron: 172
39.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Pionierzy i tytani polskiej reklamy (uszkodzona okładka) - Wasilewski Piotr
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10