X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Rafał A. Ziemkiewicz - Złowrogi cień Marszałka
-31%
+ do schowka
44.90 zł
31.21 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 13.69 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Rafał A. Ziemkiewicz
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 448
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

49.50 zł

Rabat: 5.50 zł
Cena katalogowa: 55.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 478
Format: B5
ISBN: 9788372079800

Opis:

Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie

Zarządzający przedsiębiorstwem powinien oprócz wiedzy specjalistycznej posiadać także gruntowną l wszechstronną wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie w zakresie teorii ekonomii i nauk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem zarówno podejścia systemowego jak i nowoczesnego zarządzania współczesnymi organizacjami. Dobrze wykształcony menedżer powinien być przygotowany do pracy we wszystkich instytucjach i organizacjach na stanowiskach kierowniczych. W procesie kształcenia niezbędne jest zdobycie wiedzy potrzebnej także do pełnienia różnych ról w życiu gospodarczym, społecznym oraz politycznym, w warunkach postępującej integracji w skali globalnej i regionalnej. Zdobywanie wiedzy powinno dotyczyć całego szeregu zagadnień zależnych od globalizacji światowej, w obszarach związanych z: gospodarką, rachunkowością, finansami, marketingiem, logistyką, transportem, transakcjami gospodarczymi, a przede wszystkim z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i innych organizacji. Nie bez znaczenia są zagadnienia związane z zarządzaniem operacyjnym, etyką biznesu czy komunikacją interpersonalną. Zorganizowanie (zaprojektowanie) procesu produkcji w przemyśle wymaga: określenia zadań realizowanych przez zakład, znajomości parametrów technologicznych procesu produkcji, pełnej charakterystyki technicznej maszyn, urządzeń i stosowanych środków oraz informacji na temat produktów ubocznych procesów produkcyjnych, a także możliwości ich utylizacji. Kluczowe znaczenie w tym procesie kształcenia odgrywa rzetelna wiedza ogólnoekonomiczna i ogólnospołeczna, uzupełniona umiejętnością stosowania jej w analizie zjawisk gospodarczych oraz przy podejmowaniu decyzji organizacyjnych i menedżerskich. Szczególny nacisk należy położyć na dążenie do osiągnięcia poziomu przedsiębiorstwa doskonałego. Podręcznik uwzględnia zarówno ważniejsze fakty, teorie i etapy rozwoju wiedzy, jak i dane statystyczne niezbędne do oceny procesów zachodzących we współczesnym świecie. Bardzo ważnym wydarzeniem, które wzięto pod uwagę, jest proces integracji Polski ze strukturami Unii Europejskiej. Można założyć, że sam proces integracji powinien działać pozytywnie na wzrost świadomości pracowników firm, którzy powinni zauważać zarówno szansę jak i zagrożenia z nim związane. Powinna też wzrastać świadomość, że rozwój działalności gospodarczej opartej na produkcji przemysłowej powoduje lub może powodować zagrożenie dla środowiska naturalnego. Ponieważ są to problemy niezmiernie ważne, uwzględniono je w postaci zagadnień związanych z systemami zintegrowanymi. Firmy, które istnieją i dają sobie radę na rynku, są coraz bardziej świadome zagrożeń ekologicznych i coraz częściej zwracają uwagę na wpływ, jaki ich działalność wywołuje w środowisku naturalnym. Należy więc planować podejmowanie zdecydowanych działań przyjaznych naturze, dbając równocześnie o perfekcyjny sposób powstawania wyrobów i usług. Sam proces doskonalenia wymaga w takim przypadku posiadania odpowiednich metod i narzędzi, a także opracowanych kryteriów, miar oraz wskaźników i wzorców oceny. Współczesne systemy zarządzania firm europejskich są bardzo często oparte
0 wytyczne zawarte w normie ISO 9001:2008 (w Polsce PN-EN ISO 9001: 2009) jak również o normę ISO 14001:2005 (Zarządzanie środowiskowe - wspomaganie działań związanych z ochroną środowiska oraz ograniczaniem i zapobieganiem zanieczyszczeniom), a także o normę PN-N-18001:2004 i specyfikację OHSAS 18001:2007 (Zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy). Podanie tylko tych ww. norm jako podstawy działania, ukazuje jak skomplikowane stają się reguły zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Wiele norm, zaleceń, przepisów wykonawczych czy zwyczajowych i reguł powodujących narzucenie w pewnym sensie skomplikowanych wymagań powoduje, że współczesne systemy zarządzania stają się systemami „zintegrowanymi". Do wyżej wymienionych norm można jeszcze dołączyć w pierwszej kolejności zalecenia wynikające z dodatkowych wymagań, jakie są opisane w systemach takich jak WSK( Wewnętrzny system kontroli) czy HACCP (Analiza ryzyka i krytyczne punkty kontroli), jeśli firma zajmuje się problematyką związaną bezpośrednio lub pośrednio z przemysłem obronnym lub branżą spożywczą. System HACCP nabiera aktualnie szczególnego znaczenia ponieważ powinien gwarantować minimalizowanie zachorowalności na choroby człowieka przenoszące się układem pokarmowym (System zarządzania   bezpieczeństwem   żywności   •    normy   PN-EN ISO 22000:2006 i  DS 3027E:2002). Wdrażanie systemów powinno zawsze kończyć się procesem certyfikacji. Daje to gwarancję znacznego postępu we właściwym kierunku, tj. kierunku doskonalenia procesów i poprawy zarządzania. Analizując ostatnie kilkadziesiąt lat zaskoczyć może nieprawdopodobny postęp w obszarze doboru narzędzi, metod i sposobów dochodzenia do doskonałości. Znajomość tych problemów ma więc priorytetowe znaczenie zarówno dla pojedynczych przedsiębiorstw, jak i całej gospodarki narodowej. Głównym celem podręcznika jest opisanie zagadnień, zaprezentowanie wiedzy praktycznej oraz przekazanie stosownych informacji będących podstawą do ekonomicznego zarządzania współczesnymi, nowoczesnymi przedsiębiorstwami (organizacjami). Dodatkowymi celami uzupełniającymi są m.in.:
-   zebranie w jednym zwartym opracowaniu wiedzy nt. podstaw zarządzania w przedsiębiorstwie,
-   przybliżenie problematyki projakościowej związanej z produkcją,
-   pokazanie metod, narzędzi, filozofii oraz sposobów produkcji,
-   zaprezentowanie najnowszych tendencji w zarządzaniu wraz z wyeksponowaniem korzyści związanych z efektywnym i wydajnym działaniem,
-   przedstawienie wymagań europejskich w zakresie jakości wyrobów i usług, które rzutują w istotny sposób na przygotowanie naszych krajowych firm do funkcjonowania na rynkach europejskim i światowym.

Poszczególne rozdziały tworzą logiczną całość. Jest to analiza i synteza wiedzy m.in. dotycząca systemowego i procesowego podejścia do zarządzania. Podręcznik zawiera wskazówki, dotyczące doskonalenia organizacji w tak popularnym obecnie procesie zmian na lepsze. Podane są również informacje, które umożliwiają sprecyzowanie daleko idących wniosków ni. przyszłości całej naszej gospodarki oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Zaprezentowany materiał nie porusza wszystkich problemów związanych z procesem kształcenia specjalistów ale daje szansę na pogłębienie wiedzy w zakresie ekonomicznego i zarazem nowoczesnego zarządzania. Staje się więc przyczynkiem dla lepszego zrozumienia problematyki efektywnego, skutecznego i wydajnego działania tak aby optymalnie wykorzystać istniejące zasoby współczesnych przedsiębiorstw.

Z przedmowy

Klienci, którzy kupili Podstawy zarządzania w przedsiębior… wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2006
Stron: 434
54.00 zł
45.90 zł
Dodaj do koszyka
red.Szymczyk Jan, red.Zemło Mariusz, red.Jabłoński Arkadiusz - Tworzenie iluzji społecznych. Wiedza w sferze publicznej
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Szymczyk Jan, red.Zemło Mariusz, red.Jabłoński Arkadiusz
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2012
Stron: 540
46.00 zł
39.01 zł
Dodaj do koszyka
Pawełczyk Mirosław, Sokal Piotr - Ustawa o efektywności energetycznej. Komentarz
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Pawełczyk Mirosław, Sokal Piotr
Wydawca: TNOiK
Rok wydania: 2012
Stron: 294
47.00 zł
37.79 zł
Dodaj do koszyka
Gruchoła Małgorzata - Ochrona użytkowników internetu w państwach Unii Europejskiej
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gruchoła Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2012
Stron: 382
36.00 zł
30.53 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie - Werpachowski Wojciech
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Ekonomia » Marketing. Badania marketingowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10