X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kalendarz Dyrektora Szkoły 2017/2018
-25%
+ do schowka
49.00 zł
36.75 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 12.25 zł
Cena katalogowa: 49.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1
Stron: 224
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

30.71 zł

Rabat: 10.24 zł
Cena katalogowa: 40.95 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 176
Format: A5
ISBN: 9788375262247

Opis:

Głównym celem tego opracowania, przygotowanego na podstawie czteroletnich badań prowadzonych w Instytucie Geografii i Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie Jagiellońskim, jest wskazanie zależności pomiędzy poszczególnymi działaniami podejmowanymi przez władze lokalne a napływem nowych inwestorów do gmin. Punktem wyjścia były klasyfikacja i uporządkowanie działań, jakie podejmują i mogą podejmować władze lokalne w celu przyciągnięcia inwestorów. Czynniki lokalizacji przedsiębiorstw są liczne i silnie zróżnicowane. Oczywiste wydaje się więc stwierdzenie, że działania, podejmowane przez władze lokalne w celu zwiększenia swoich szans na pozyskanie inwestorów, także muszą być liczne i wielokierunkowe. W związku z brakiem odpowiednio kompletnej i przedyskutowanej listy działań proinwestycyjnych podjęto wysiłek przeanalizowania możliwie najobszerniejszego ich zestawu (działań potencjalnie możliwych i rzeczywiście podejmowanych przez polskie samorządy) w obrębie następujących zagadnień: przywództwo w gminie, planowanie proinwestycyjne, przygotowanie ofert inwestycyjnych i ich promocja, prowadzenie negocjacji oraz obsługa procesu inwestycyjnego i obsługa poinwestycyjna.

Problematykę działań proinwestycyjnych starano się ująć całościowo, a poszczególne rozdziały zostały ułożone tak, by opracowanie stanowiło chronologiczny i logiczny ciąg kolejnych posunięć, których zwieńczeniem powinno być przecięcie wstęgi z okazji rozpoczęcia działalności nowej firmy w gminie. Poza władzami lokalnymi niewiele osób zajmuje się jednak kompleksowo działaniami proinwestycyjnymi. Każdy rozdział został więc przygotowany w ten sposób, że stanowi pewną całość i może być studiowany oddzielnie. Osoby zainteresowane np. tylko promocją proinwestycyjną znajdą zatem w rozdziale 6 przepis na skuteczną politykę informacyjną gmin.

Opracowanie powstało głównie z myślą o praktykach - osobach pracujących w samorządach oraz różnego rodzaju firmach i instytucjach działających na rzecz przyciągnięcia nowych firm. Przytaczane w każdym rozdziale przykłady udanych i nieudanych działań proinwestycyjnych mogą być pomocne w tworzeniu własnych, oryginalnych sposobów przyciągania nowych przedsiębiorców. Przedstawienie omawianych uwarunkowań i procesów w kontekście teorii lokalizacji, teorii lokalnej władzy publicznej oraz koncepcji marketingu terytorialnego sprawia, że opracowanie to może być wykorzystywane także przez wykładowców i studentów ekonomii, geografii, urbanistyki, marketingu i zarządzania oraz administracji.

 Spis treści: 



Przedmowa
str. 9

Rozdział 1. Wprowadzenie
str. 11

Cele książki
str. 11
Wpływ władz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm
str. 14
Marketing terytorialny
str. 16
Kto rządzi w mieście?
str. 20
Układ pracy
str. 22

Rozdział 2. Znaczenie postaw władz lokalnych w działaniach proinwestycyjnych gmin
str. 24

Wizja proinwestycyjna
str. 28
Metropolie
str. 32
Stabilność władzy
str. 33
Liczba kadencji a działania proinwestycyjne
str. 33
Przejęcie władzy w gminie
str. 36
Wnioski
str. 37

Rozdział 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne
str. 40

Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach
str. 42
Zbieranie danych i ich analiza
str. 44
Obranie celów i zaplanowanie środków ich realizacji
str. 48
Wdrażanie i kontrola
str. 50
Wnioski
str. 51

Rozdział 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych
str. 53

Nieruchomości
str. 53
Oferowanie przez gminę nieruchomości prywatnych
str. 62
Cechy działek inwestycyjnych
str. 65
Zachęty dla inwestorów
str. 70
Wnioski
str. 72

Rozdział 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach
str. 74

Funkcjonowanie SSE w Polsce
str. 74
Pozyskiwanie SSE dla gmin
str. 79
Wnioski
str. 84

Rozdział 6. Promocja proinwestycyjna gmin
str. 85

Strategie promocji gmin
str. 87
Promocja pośrednia
str. 88
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ)
str. 89
Promocja bezpośrednia
str. 107
Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy
str. 123
Ocena efektywności działań promocyjnych
str. 125
Wnioski
str. 128

Rozdział 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsługa inwestorów
str. 131

Organizacja obsługi inwestorów w urzędach
str. 131
Prowadzenie negocjacji
str. 134
Obsługa procesu inwestycyjnego
str. 138
Wnioski
str. 141

Rozdział 8. Opieka poinwestycyjna
str. 143

Platformy współpracy
str. 145
Obszary opieki poinwestycyjnej
str. 148
Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej
str. 153
Wnioski
str. 153

Rozdział 9. Podsumowanie
str. 155

Trzeba działać, by osiągnąć sukces
str. 157
Sposoby wpływania na decyzje lokalizacyjne inwestorów
str. 160
Co z tym marketingiem terytorialnym?
str. 163

Spis tabel
str. 167
Spis ilustracji
str. 168
Spis przykładów
str. 169
Bibliografia
str. 173

Klienci, którzy kupili Pozyskiwanie inwestorów do gmin wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 546
59.00 zł
41.59 zł
Dodaj do koszyka
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford - Wprowadzenie do algorytmów
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 189
Stron: 1300
149.00 zł
105.03 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 380
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: 1
Stron: 693
75.00 zł
60.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Pozyskiwanie inwestorów do gmin - Jarczewski W.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10