X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Nowak Andrzej - Dzieje Polski Tom 3 Królestwo zwycięskiego orła
-29%
+ do schowka
83.90 zł
59.82 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 24.08 zł
Cena katalogowa: 83.90 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Nowak Andrzej
Wydawca: Biały Kruk
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 8
Stron: 464
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

41.52 zł

Rabat: 13.48 zł
Cena katalogowa: 55.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Przedsiębiorstwo, region, rozwój

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 264
Format: B5
ISBN: 9788376413655

Opis:

Przedsiębiorstwo, region, rozwój

Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji.

W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i  zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie.

W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z  władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Regionalność w procesach zarządzania przedsiębiorstwami

1.1. Istota regionalności a zarządzanie przedsiębiorstwami

1.2. Tożsamość regionalna w budowaniu nowych wartości w przedsiębiorstwach

1.3. Więzi informacyjne i tendencje partnerskie w regionie jako czynnik umocnienia pozycji przedsiębiorstwa

1.4. Globalizacja rynków a tożsamość regionalna

1.5. Aspekty ekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami w regionie

Bibliografia

Rozdział 2. Ewolucja współczesnego przedsiębiorstwa a regionalne aspekty jego funkcjonowania

2.1. Przedsiębiorstwo a region – kontekst merytoryczny i metodyczne implikacje podjętych badań

   2.1.1. Wykształcanie się przedsiębiorstwa w systemie społeczno-gospodarczym – główne nurty

   2.1.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa systemowych przesłanek ich ewolucji

   2.1.3. Region jako środowisko przeobrażeń przedsiębiorstw – wybrane wyznaczniki regionalizmu oraz atrybuty podmiotowości przedsiębiorstw

2.2. Uwarunkowania regionalne a atrybuty przedsiębiorstw i efekty ich działalności – wyniki i wnioski z badań

   2.2.1. Uwarunkowania regionalne w przekroju głównych wyznaczników przedsiębiorstwa – wybrane przekroje szczegółowe

   2.2.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa uwarunkowań regionalnych

   2.2.3. Możliwości i ograniczenia ewolucji współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce regionalnej – wnioski końcowe

Bibliografia

Rozdział 3. Konkurencja jako mechanizm sprawczy rozwoju regionalnego

3.1. Konkurencyjność regionalna

3.2. Zrównoważony rozwój regionalny jako czynnik konkurencji

3.3. Przedsiębiorczość regionalna jako ogniwo w procesach konkurencji

3.4. Kapitał intelektualny a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w regionie

Bibliografia

Rozdział 4. Tworzenie nowych wartości w przedsiębiorstwie z nastawieniem na wzrost i rozwój

4.1. Uwarunkowania wzrostu i rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej i w regionie

4.2. Znaczenie kluczowych czynników sukcesu w rozwoju przedsiębiorstwa

4.3. Znaczenie zarządzania strategicznego w tworzeniu wartości

4.4. Znaczenie zarządzania innowacją w tworzeniu wartości

4.5. Znaczenie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w tworzeniu wartości

4.6. Szkolenie pracowników jako proces tworzenia nowych wartości

Bibliografia

Rozdział 5. Finansowe formy wspierania rozwoju przedsiębiorstw w regionie

5.1. Wprowadzenie

5.2. Wykorzystanie pomocy publicznej w przedsiębiorstwach

5.3. Wsparcie rozwoju przedsiębiorstw przez samorządy

5.4. Rozwój przedsiębiorstw w regionie a fundusze strukturalne

Bibliografia

Rozdział 6. Harmonizowanie interesów gospodarczych i społecznych jako element strategii przedsiębiorstw

6.1. Strategie regionalne jako podstawa wspierania przedsiębiorczości

6.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa płaszczyzna konkurowania

   6.2.1. Umiejscowienie działań CSR w strategii firmy

   6.2.2. Korzyści z przyjmowania podejścia społecznie odpowiedzialnego

      6.2.2.1. CSR jako obszar wspólnych przedsięwzięć

      6.2.2.2. W co warto inwestować?

   6.2.3. Próba oceny

6.3. Regionalna administracja gospodarcza i jej rola w rozwoju przedsiębiorstw

Bibliografia

Rozdział 7. Przedsiębiorstwa w rozwoju regionalnym

7.1. Przedsiębiorstwo na rynku lokalnym, regionalnym i globalnym

   7.1.1. Zmiany terytorialnego zasięgu działania przedsiębiorstw

   7.1.2. Uwarunkowania zasięgu działania rynkowego przedsiębiorstw

   7.1.3. Strategie rozszerzania zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstwa

   7.1.4. Efekty rozszerzenia zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstw

7.2. Przedsiębiorstwo w rozwoju regionalnym – metody oceny pozycji przedsiębiorstw

   7.2.1. Problemy rozwoju regionalnego

   7.2.2. Finansowe i statystyczne mierniki oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie

7.3. Empiryczna weryfikacja metod oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie

   7.3.1. Efektywnościowe zróżnicowanie przedsiębiorstw w regionie

   7.3.2. Współczynnik koncentracji przychodów

   7.3.3. Taksonomiczna ocena pozycji przedsiębiorstwa w regionie
Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Klienci, którzy kupili Przedsiębiorstwo, region, rozwój wybrali również:

Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford - Wprowadzenie do algorytmów
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Stron: 1300
149.00 zł
105.79 zł
Dodaj do koszyka
Ludwig von Mises - Teoria pieniądza i kredytu
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ludwig von Mises
Wydawca: Fijor Publishing
Rok wydania: 2012
Stron: 427
84.00 zł
Dodaj do koszyka
Sroka Włodzimierz - Sieci aliansów. Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej przez współpracę
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Sroka Włodzimierz
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Rok wydania: 2012
Stron: 189
54.90 zł
40.68 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
60.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Przedsiębiorstwo, region, rozwój - red. Strużycki Marian
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10