X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Skrzyński Dariusz - Nowe prawo oświatowe - zmiany organizacyjno-kadrowe. praktyczny poradnik - wzory dokumentów
-27%
+ do schowka
178.50 zł
131.18 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 47.32 zł
Cena katalogowa: 178.50 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Skrzyński Dariusz
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

29.81 zł

Rabat: 3.68 zł
Cena katalogowa: 33.49 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 187
Format: B5
ISBN: 97883747174558

Opis:

Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie


Niniejszy podręcznik jest przeznaczony głównie dla słuchaczy uczelni ekonomicznych. Jednym z jego znaczących celów jest uwrażliwienie na problematykę humanistyczną której deficyt zaobserwować można na studiach o tego typu profilu. Zaprezentowano w nim określone podejście do człowieka, który jest kreatorem organizacji, jej aktywnym twórcą. Uznanie podmiotowości człowieka - pracownika i członka organizacji, dążenie do nadania sensu jego aktywności zawodowej, pielęgnowanie zaangażowania do pracy jako efektu motywacji wewnętrznej staje się warunkiem sukcesu jego samego i organizacji. Książka napisana jest tak, aby odbiorca nie miał wrażenia, że otrzymuje gotową "receptę na problemy występujące w organizacji", ale aby poprzez własną refleksję i uświadomienie sobie złożoności problematyki człowieka w organizacji mógł każdorazowo podejmować trudne role,wymuszone przez praktykę gospodarczą.


Spis treści:


Wprowadzenie

Rozdział 1. Psychologia w zarządzaniu w kontekście ekonomii i nauk o organizacji i zarządzaniu
1.1. Psychologia a ekonomia
1.2. Dynamika rozwoju nauk o organizacji i zarządzaniu
1.2.1. Naukowa organizacja pracy
1.2.2. Szkoła stosunków międzyludzkich
1.2.3. Szkoła systemów społecznych
1.2.4. Szkoła zasobów ludzkich
1.3. Nowe spojrzenia na człowieka w organizacji
1.3.1. Przedmiot badań i metody badawcze w psychologii w zarządzaniu
1.3.2. Nowe trendy w psychologii w zarządzaniu
1.3.3. Aplikacyjny charakter psychologii w zarządzaniu

Rozdział 2. Wizja człowieka i jego zadań
2.1. Psychologiczne koncepcje człowieka
2.1.1. Koncepcja behawiorystyczna
2.1.2. Koncepcja psychodynamiczna
2.1.3. Koncepcja poznawcza
2.1.4. Humanistyczna koncepcja człowieka (psychologia humanistyczna)
2.1.5. Koncepcja psychologii pozytywnej
2.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w zarządzaniu ludźmi

Rozdział 3. Kontrakt psychologiczny w organizacji

3.1. Uczestnictwo w organizacji
3.1.1. Psychologiczne mechanizmy uczestnictwa w organizacji
3.1.2. Umowa między jednostką a organizacją
3.1.2.1. Charakterystyka kontraktu psychologicznego
3.1.2.2. Kontrakt psychologiczny jako możliwość godzenia interesów pracowników i pracodawcy
3.1.2.3. Koncepcja kontraktów Torringtona i Chapmana
3.1.3. Kierunki zmian w kontrakcie psychologicznym

Rozdział 4. Stres w pracy i życiu zawodowym

4.1. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki
4.1.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu
4.1.2. Wybrane koncepcje poczucia dyskomfortu w pracy
4.2. Radzenie sobie ze stresem
4.2.1. Ocena stresu
4.2.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
4.2.3. Strategie radzenia sobie ze stresem
4.2.4. Rola zasobów osobistych, społecznych i środowiskowych w radzeniu sobie ze stresem
4.2.4.1. Znaczenie zasobów osobistych
4.2.4.2. Znaczenie zasobów środowiskowych i społecznych
4.2.5. Rola wzrostu potraumatycznego
4.3. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny
4.3.1. Wymagania związane z pracą
4.3.2. Wykorzystanie audytu stresu w organizacji w praktyce

Rozdział 5. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej
5.1. Mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
5.1.1. Pojęcie wypalenia zawodowego
5.1.2. Wypalenie zawodowe jako proces
5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego
5.2.1. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego
5.2.2. Wypalenie zawodowe w kontekście zaangażowania zawodowego
5.3. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym

Rozdział 6. Praca w zespołach pracowniczych jako podstawa funkcjonowania współczesnych organizacji
6.1. Pracownicze zespoły zadaniowe i ich specyfika
6.1.1. Miejsce zespołów we współczesnych modelach i koncepcjach zarządzania
6.1.2. Zastosowania zespołów zadaniowych
6.1.3. Zespół pracowniczy jako źródło pozyskiwania przewagi konkurencyjnej
6.2. Teoretyczne przesłanki skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym
6.2.1. Kultura organizacyjna jako czynnik oddziałujący na sprawność zarządzania zespołami pracowniczymi
6.2.1.1. Tolerancja niepewności w relacjach władzy
6.2.1.2. Tolerancja niepewności w kulturze organizacyjnej we wzorcach zachowań, w relacjach w grupie
6.2.2. Deinfluentyzacja jako proces świadomego pozbawiania się wpływu przez kierownika na rzecz zespołu pracowniczego
6.3. Specyfika funkcjonowania zespołów wirtualnych

Rozdział 7. Przywództwo w organizacji. Kierunki zmian w zarządzaniu ludźmi
7.1. Istota przywództwa
7.1.1. Teoretyczne przesłanki modelu menedżera przywódcy
7.1.2. Koncepcja autentycznego przywództwa
7.2. Kompetencje relacyjne w pracy z ludźmi
7.2.1. Wywieranie wpływu
7.2.2. Motywy wywierania wpływu
7.2.3. Klasyfikacja sposobów wywierania wpływu społecznego
7.2.3.1. Dawanie przykładu
7.2.3.2. Narzucanie swojej woli
7.2.3.3. Kary i nagrody
7.2.3.4. Przekonywanie
7.3. Zarządzanie relacjami w grupie pracowniczej
7.3.1. Rozpoznawanie faz życia grupy
7.3.2. Rozwój ról
7.3.3. Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
7.3.4. Zarządzanie konfliktem
7.4. Sprawczość menedżera jako podstawa zachowań efektywnych
7.4.1. Pojęcie sprawczości menedżera
7.4.2. Pomiar sprawczości menedżera
7.5. Kierunki zmian filozofii zarządzania ludźmi
7.5.1. Podmiotowe a przedmiotowe kryteria oceniania pracowników
7.5.2. Nowe idee zarządzania partycypacyjnego i zarządzania przez wartość
7.5.3. Aspekty etyczne postmodernistycznych idei w zarządzaniu
7.5.4. Paradoksy nowej filozofii zarządzania

Zakończenie
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Psychologia w zarządzaniu. Nowe spo… wybrali również:

Kamińska-Radomska Irena - Kultura biznesu Normy i formy
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kamińska-Radomska Irena
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 384
49.90 zł
35.43 zł
Dodaj do koszyka
Ekman Paul - Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ekman Paul
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 328
44.00 zł
31.24 zł
Dodaj do koszyka
Duhigg Charles - Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Duhigg Charles
Wydawca: Dom Wydawniczy PWN
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 189
Stron: 424
44.90 zł
31.88 zł
Dodaj do koszyka
Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.45 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie - Bartkowiak Grażyna
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Organizacja i zarządzanie » Kadry. Zarządzanie personelem
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10