X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Rafał A. Ziemkiewicz - Złowrogi cień Marszałka
-31%
+ do schowka
44.90 zł
31.21 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 13.69 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Rafał A. Ziemkiewicz
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 448
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

79.80 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 79.80 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Reklama leków a Prawo farmaceutyczne

Wydawca: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 124
Format: B5
ISBN: 9788376772899

Opis:

Reklama leków a Prawo farmaceutyczne


Na co pozwala Prawo farmaceutyczne w zakresie reklamy produktów leczniczych, a co jest zabronione? Na to pytanie, z punktu widzenia lekarza, odpowiada książka autorstwa mec. Anny Zubkowskiej i mec. Moniki Niedzielskiej "Reklama leków a Prawo farmaceutyczne".
Autorki wyjaśniają w praktycznych przykładach charakter wprowadzonych niedawno przepisów ustawy Prawo farmaceutyczne i pomagają rozstrzygnąć wątpliwości - co może stanowić zachowania dopuszczalne, a co niezgodne z tymi przepisami. Publikacja przedstawia też zagadnienia z zakresu reklamy produktów leczniczych i odpowiada na pytanie, co mieści się w zakresie definicji, a jakie działania związane z promocją produktów leczniczych nie będą za nią uznane.
W publikacji wskazane zostały wszystkie główne regulacje związane z tematyką reklamy produktów leczniczych. Autorki odniosły się również do zasad promocji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia, nie ma natomiast zasad promocji suplementów diety. Brakuje też odniesienia do wyrobów medycznych, a te są ściśle związane z rynkiem medycznym. Każdy znajdzie tu jednak omówienie regulacji etycznych, jakie obowiązują lekarzy i firmy farmaceutyczne w ich wzajemnych relacjach.
Książka zawiera również omówienie zasad odpowiedzialności karnej, cywilnej oraz dyscyplinarnej za naruszenie przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych. Omawia także wybrane zagadnienia odpowiedzialności lekarza za popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji. Zasady odpowiedzialności zilustrowane zostały ciekawymi przykładami praktycznymi.


Spis treści:


Wstęp

Dział I. Zasady marketingu farmaceutycznego w świetle przepisów prawa

Rozdział 1. Reklama produktów leczniczych w świetle obowiązujących regulacji prawnych
1.1. Podstawowe zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych - ograniczenia co do formy i treści
1.2. Reklama produktów leczniczych kierowana do publicznej wiadomości
1.3. Reklama produktów leczniczych kierowana do osób uprawnionych do wypisywania recept
1.4. Reklama porównawcza
1.5. Reklama internetowa
1.6. Zasady promocji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia

Rozdział 2. Reklama produktów leczniczych a zmiany przewidziane w rozporządzeniu w sprawie reklamy produktów leczniczych w odniesieniu do reklamy kierowanej do lekarzy oraz kierowanej do publicznej wiadomości
2.1. Nowe zasady wizyt przedstawicieli medycznych u lekarzy
2.2. Wymóg uzyskania zgody na wizytę

Rozdział 3. Dopuszczalne korzyści materialne dla lekarzy od firm farmaceutycznych a zakaz ich wręczania
3.1. Upominki i gadżety reklamowe
3.2. Sponsorowanie spotkań, konferencji, kongresów medycznych i naukowych
3.2.1. Spotkania promocyjne
3.2.2. Sponsorowanie konferencji, kongresów medycznych i naukowych
3.3. Przeprowadzenie przez lekarza szkolenia lub spotkania edukacyjnego na rzecz firmy farmaceutycznej

Rozdział 4. Bezpłatne próbki produktów leczniczych, rejestr próbek - regulacje
4.1. Szczegółowe zasady dotyczące przekazywania lekarzom próbek produktów leczniczych
4.2. Dane, jakie musi zawierać ewidencja próbek leków

Rozdział 5. Rola przedstawiciela medycznego w kontaktach z osobami uprawnionymi do wypisywania recept
5.1. Prawa i obowiązki przedstawicieli medycznych

Rozdział 6. Nowe strategie biznesowe marketingu farmaceutycznego
6.1. Pomocnicze formy kontaktu
6.2. E-marketing farmaceutyczny
6.2.1. Closed Loop Marketing
6.2.2. E-detailing jako nowa forma komunikacji z lekarzem
6.2.3. eCME (z ang. Electronic Continuing Medical Education)

Rozdział 7. Prawne i etyczne aspekty udziału lekarza w badaniach leków organizowanych przez firmę farmaceutyczną

7.1. Badania kliniczne elementem postępu medycyny
7.2. Udział lekarza w badaniu klinicznym
7.3. Finansowe aspekty badania klinicznego
7.4. Badania nieinterwencyjne


Dział II. Zasady odpowiedzialności lekarzy na gruncie prawa farmaceutycznego


Rozdział. 1. Etyka lekarska i etyka biznesu
1.1. Wpływ upominków wręczanych lekarzom na podejmowaneprzez nich decyzje
1.2. Kontrola treści otrzymywanych od firm materiałów
1.3. Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi
1.4. Kodeksy etyki postępowania
1.5. Znaczenie kodeksów deontologicznych

Rozdział 2. ABC odpowiedzialności karnej
2.1. Interpretowanie przepisów karnych
2.2. Przestępstwo wręczania korzyści materialnej osobom uprawnionym do wystawiania recept
2.3. Zachowania zakazane lekarzom na gruncie przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
2.4. Zagadnienia procesowe, wspólne dla przestępstw z art. 128 Prawa farmaceutycznego i 192b ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
2.5. Kara i zatarcie skazania
2.6. Odpowiedzialność za wykroczenia w pigułce

Rozdział 3. Odpowiedzialność pracownicza
3.1. Zasady spotkania lekarza z przedstawicielem medycznym
3.2. Prawa i obowiązki lekarzy
3.3. Nakładanie kar w związku z niezastosowaniem się do przepisów wewnętrznych ZOZ
3.4. Kary porządkowe
3.5. Wniesienie sprzeciwu

Rozdział 4. Lekarz jako przedsiębiorca - czyny nieuczciwej konkurencji
4.1. Naruszenie zasad uczciwej konkurencji
4.2. Możliwości ZOZ w zakresie publicznej informacji o świadczonych usługach
4.3. Sankcje w związku z czynami nieuczciwej konkurencji

Rozdział 5. Projekty nowelizacji Prawa farmaceutycznego oraz rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych w 2009 r.
5.1. Projekt nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne z 21 lipca 2009 r
5.2. Projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych

Zakończenie
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Reklama leków a Prawo farmaceutyczn… wybrali również:

red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr - Kodeks cywilny. Komentarz
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2016
Stron: 2500
349.00 zł
296.48 zł
Dodaj do koszyka
Manowska Małgorzata - Apelacja w postępowaniu cywilnym. Komentarz
-7%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Manowska Małgorzata
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Stron: 380
109.00 zł
101.37 zł
Dodaj do koszyka
red.Wiliński Paweł - Obrońca i pełnomocnik w procesie karnym po 1 lipca 2015 r. Przewodnik po zmianach
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Wiliński Paweł
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
79.00 zł
54.90 zł
Dodaj do koszyka
red.Skorupka Jerzy - Kodeks postępowania karnego. Komentarz
-40%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Skorupka Jerzy
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 1964
349.00 zł
209.40 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Reklama leków a Prawo farmaceutyczne - Zubkowska Anna, Niedzielska Monika
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Komentarze i opracowania prawne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10