X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Pettegree Andrew, der Weduwen Arthur - Biblioteki. Krucha historia
-25%
+ do schowka
119.90 zł
90.28 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 29.62 zł
Cena katalogowa: 119.90 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Pettegree Andrew, der Weduwen Arthur
Wydawca: Smak Słowa
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: 1058
Stron: 720
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

33.07 zł

Rabat: 5.93 zł
Cena katalogowa: 39.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja

Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2022
Miejsce wydania: Lublin
Stron: 250
Format: B5
Oprawa: miękka
ISBN: 9788382880137

Opis:

Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja

Spis treści
Wstęp

Rozdział I. Relacja wychowawcza i perspektywy jej ujęć
1.Relacja
1.1. Definicja relacji
1.2. Struktura relacji i jej rodzaje
2.   Relacja wychowawcza - ujęcie dedukcyjne
2.1. Uzasadnienie wyboru przesłanek pedagogicznych
2.2. Przesłanka antropologiczna
2.3. Przesłanka teleologiczna
2.4. Wniosek
3.   Relacja wychowawcza - ujęcie indukcyjne
3.1. Pierwszy zbiór danych i ich interpretacja
3.2. Wniosek 1
3.3. Drugi zbiór danych i ich interpretacja
3.3.1. Pojetyczne (wytwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.2. Sympojetyczne (współtwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.3. Autopojetyczne (samotwórcze) rozumienie relacji wychowawczej
3.3.4. Integralne rozumienie relacji wychowawczej
3.4. Wniosek 2
4. Struktura relacji wychowawczej
4.1. Podmiot relacji wychowawczej
4.2. Przedmiot i narzędzie relacji wychowawczej

Rozdział II. Modele relacji wychowawczej
1. Uściślenia terminologiczne
2. Uwarunkowania historyczne
2.1. Archetyp relacji wychowawczej
2.2. Pierwsze próby naukowego opisu relacji wychowawczej
3. Główne modele relacji wychowawczej
3.1. Relacja wychowawcza jako "pierwotne wydarzanie się" (ursprüngliches Geschehen) Ernsta Kriecka
3.2. "Relacja pedagogiczna" (pädagogischer Bezug) Hermana Nohla
3.3. Relacja wychowawcza jako "stosunek dialogiczny" (dialogisches Verhältnis) Martina Bubera
3.4. "Stosunek wychowawczy" (erzieherisches Verhältnis) Friedricha W. Krona
3.5. Relacja wychowawcza jako "relacja rezonująca" (Resonazbeziehung) Hartmuta Rosy
4. Klasyfikacje relacji wychowawczej
4.1. Ze względu na rodzaje korelatów
4.2. Ze względu na specyfikę przyporządkowania
4.3. Ze względu na cel

Rozdział III. Trójpodmiotowy model relacji wychowawczej
1.Dotychczasowe modele relacji wychowawczej
1.1. Jednopodmiotowy model relacji wychowawczej
1.2. Dwupodmiotowy model relacji wychowawczej
1.3. Bezpodmiotowy model relacji wychowawczej
2. Źródła inspiracji dla trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
2.1. Okres do samodzielności naukowej pedagogiki
2.2. Okres samodzielności naukowej pedagogiki
3. Struktura trójpodmiotowego modelu relacji wychowawczej
3.1. Podmioty relacji wychowawczej
3.1.1. Podmiot "Ty"
3.1.2. Podmiot "Ja-wołające"
3.1.3. Podmiot "Ja-(po)wołane"
3.2. Relacje między podmiotami
3.2.1. Bezpośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.2. Pośrednia zewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.3. Pośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
3.2.4. Bezpośrednia wewnętrzna relacja wychowawcza
3.3. Cele relacji wychowawczej
3.3.1. Cel ogólny
3.3.2. Cele etapowe
3.3.2.1. Cel bezpośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.2. Cel pośredniej zewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.3. Cel pośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej
3.3.2.4. Cel bezpośredniej wewnętrznej relacji wychowawczej

Rozdział IV. Praxis relacji wychowawczej
1. Fundamentalna perspektywa metodyczna
2. Narzędzia w relacji wychowawczej - fakty wychowawcze
2.1. Miejsce i znaczenie narzędzi w relacji wychowawczej
2.2. Rodzaje faktów wychowawczych
3. Specyfika praxis w odniesieniu do podmiotów relacji wychowawczej
3.1. Praxis wychowawcy "Ty"
3.1.1. Zasada fizycznej obecności
3.1.2. Zasada zbliżenia
3.1.3. Zasada amatorstwa
3.1.4. Zasada prowadzenia
3.1.5. Zasada źródłowych relacji w rodzinie
3.2. Praxis "Ja-wołającego"
3.2.1. Zasada obudzenia .
3.2.2. Zasada kairoagogicznego przeżywania czasu
3.3. Praxis "Ja-(po)wołanego"
3.3.1. Zasada akceptacji obrazu
3.3.2. Zasada re-kreacji
4. Specyfika praxis w odniesieniu do narzędzi relacji wychowawczej
4.1. Fakty wychowawcze z grupy physis
4.2. Fakty wychowawcze z grupy ethos
4.3. Fakty wychowawcze z grupy logos

Zakończenie
Bibliografia
Spis schematów
Summary
Zusammenfassung
Indeks osobowy

Klienci, którzy kupili Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, … wybrali również:

Plebańska Marlena, Szyller Aleksandra - STEAM-owe przedszkole
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Plebańska Marlena, Szyller Aleksandra
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2022
Stron: 144
49.00 zł
36.99 zł
Dodaj do koszyka
Andrzejczak Anna - Rodzina patchworkowa rodziną współczesną
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Andrzejczak Anna
Wydawca: Pan Wydawca
Rok wydania: 2022
Stron: 76
29.00 zł
20.85 zł
Dodaj do koszyka
Chrost Sławomir - Podstawy pedagogii osoby
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Chrost Sławomir
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2022
Stron: 162
47.00 zł
35.48 zł
Dodaj do koszyka
Marta Grześko-Nyczka - Rodzina problem społeczny
-34%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Marta Grześko-Nyczka
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2022
Stron: 286
58.00 zł
38.51 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Relacja wychowawcza. Rozumienie, modele, propozycja - Jeziorański Marek
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Pedagogika. Oświata i szkolnictwo » Wychowanie
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10