X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

112.14 zł

Rabat: 13.86 zł
Cena katalogowa: 126.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Social Entrepreneurs

Andrzej Nowak,Ryszard Praszkier
Wydawca: CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS
Rok wydania: 2011
Stron: 250
ISBN: 9780521149785

Opis:

Social Entrepreneurship: Theory and Practice is about the creative ways in which social entrepreneurs solve pressing and insurmountable social problems. Theories of social change are presented to help demystify the `magic` of making an immense, yet durable and irreversible, social impact. Utilizing case studies drawn from various fields and all over the world, the authors document how social entrepreneurs foster bottom-up change that empowers people and societies. They also review the specific personality traits of social entrepreneurs and introduce the new kind of leadership they represent. This book will be valuable to undergraduate, graduate and postgraduate students, while remaining accessible to non-academic readers thanks to its clear language, illustrative case studies and guidelines on how to become a successful social entrepreneur. "Science can open a new line of understanding by observing phenomena closely. This is what is happening with Richard Praszkier and Andrzej Nowak`s book. It is a fascinating read that blends together cutting-edge scientific understanding with real life stories. It is a book that will not only explain but also invite much needed social change." -- Andrea Bartoli, Columbia University "World changers who are seeking inspiration, guidance, and how-to`s should read this book; each of the twelve chapters is an encyclopedic synthesis of compelling social entrepreneurs` stories and successful models for growing positive impact and building networks that improve society." - R. Paul Herman, CEO, www.HIPinvestor.com "This book is unique: it combines rich and colorful cases from hard-earned practical experience with a theoretical basis for social entrepreneurship. Placed in the context of the social capital and social network theories, the work will show you how to find a fulcrum for change and how to leverage in producing lasting results. Praszkier and Nowak will tell you what characterizes successful social entrepreneurs and how to set off a process of social innovation for the betterment of communities, societies and, indeed, the world. With this book, the authors help institutionalize social entrepreneurship as a major force for the good." - Vladimir Zwass, Fairleigh Dickinson University "...valuable... The depth of this volume differs from that of how-to books such as Rupert Scofield`s The Social Entrepreneur`s Handbook (2011), or extended case study type works like Muhammad Yunus`s Building Social Business (CH, Sep`10, 48-0381). This work will add clarity to any course covering social entrepreneurship... Highly recommended..." --J. J. Janney, University of Dayton, CHOICE "...Social Entrepreneurship: Theory and Practice provides good, concrete examples of successful social entrepreneurs, an overview of the processes, and a good introduction that offers opportunities for further discussion and motivation for research and development. It would be a valuable asset for any student wanting to learn about the field of social entrepreneurship, the development of social capital, and the functions of networks. The references provide a broad listing of research done on this topic..." --Mr. George W. Doherty, PsycCRITIQUES

Klienci, którzy kupili Social Entrepreneurs wybrali również:

Agnieszka Maciąg - Smak miłości
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Agnieszka Maciąg
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 8
Stron: 320
49.90 zł
34.98 zł
Dodaj do koszyka
Luca Dotti - Audrey w domu. Wspomnienia o mojej mamie
-32%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Luca Dotti
Wydawca: Literackie
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 204
44.90 zł
30.76 zł
Dodaj do koszyka
Maciąg Agnieszka - Smak świąt
-21%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Maciąg Agnieszka
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 352
49.90 zł
39.42 zł
Dodaj do koszyka
David Bez - Sałat love
-35%
+ do schowka
KSIĄŻKA
David Bez
Wydawca: Buchmann
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 304
50.00 zł
32.55 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Social Entrepreneurs - Andrzej Nowak,Ryszard Praszkier
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10