X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Interna Szczeklika 2019
-3%
+ do schowka
260.00 zł
252.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 7.80 zł
Cena katalogowa: 260.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: MEDYCYNA PRAKTYCZNA
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1058
Stron: 2740
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

52.50 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 52.50 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego

Wydawca: ŚLĄSK
Rok wydania: 2008
Miejsce wydania: Katowice
Stron: 477
Format: B5
ISBN: 9788371645440

Opis:

Prezentowana pozycja składa się z ośmiu rozpraw poświęconych aktualnym problemom teorii komurtikowania masowego. Autor omawia między innymi istotę i charakter współczesnego społeczeństwa medialnego, dziennikarstwo w perspektywie teoretycznej, uwarunkowania europejskiej opinii publicznej oraz teorię społecznego odbioru mediów. W swoich analizach odwołuje się do klasycznego i współczesnego dorobku europejskiej i amerykańskiej nauki o komunikowaniu. Celem książki jest pogłębienie wiedzy teoretycznej i empirycznej o mediach, wskazanie na ich rosnące znaczenie w życiu jednostek i społeczeństw. Przeznaczona jest dła medioznawców, dziennikarzy, pracowników działów publtc reiations oraz studentów politologii, socjologii, dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

Spis treści:

Rozdział 1
Społeczeństwo medialne w dyskursie medioznawczym

1.1.Pojęcie i charakterystyka społeczeństwa medialnego
1.2.Społeczeństwo medialne a inne typy społeczeństw: koncepcje teoretyczne
1.3.Mity i rzeczywistość społeczeństwa medialnego
1.4.Demokracja medialna: szansę i zagrożenia

Rozdział 2
Nauka o komunikowaniu masowym

2.1.Interdyscyplinarny charakter medioznawstwa
2.2.Formuła Lasswella i jej przydatność w medioznawstwie
2.3.Metody i techniki badawcze
2.4.Nowe media- nowe koncepcje i teorie (?)

Rozdział 3
Dziennikarstwo w perspektywie teoretycznej

3.1.Definiowanie dziennikarstwa
3.2.Typologie i podziały wewnętrzne
3.3.Dziennikarstwo a nauka o komunikowaniu masowym
3.4.Wybrane koncepcje teoretyczne

Rozdział 4
Globalizacja komunikacji medialnej

4.1.Globalizacja w nauce o komunikowaniu masowym
4.2.Globalny biznes medialny
4.3.Wymiary globalnego społeczeństwa informacyjnego
4.4.Teoretyczne koncepcje komunikowania globalnego

Rozdział 5
Media a opinia publiczna: perspektywa europejska

5.1.Opinia publiczna - europejska opinia publiczna: ujęcia teoretyczne
5.2.Medialne uwarunkowania europejskiej opinii publicznej (europeizacji)
5.3.Rzeczywistość i wymiary europejskiej opinii publicznej
5.4.Konflikt jako motor europejskiej opinii publicznej

Rozdział 6
Teoretyczne koncepcje opisu zawartości mediów

6.1.Media i ich treść
6.2.Problem jakości mediów
6.3.Teoretyczno-metodologiczne aspekty analizy zawartości
6.4.Rytualizm i schematyzm w zawartości

Rozdział 7
Społeczny odbiór mediów

7.1.Publiczność medialna jako konstrukt hipotetyczny
7.2.Funkcje mediów w społeczeństwie
7.3.Korzystanie z mediów
7.4.Recepcja i przetwarzanie treści

Rozdział 8
Problemy skuteczności mediów i komunikowania masowego

8.1.Skuteczność mediów jako obszar nauki o komunikowaniu masowym
8.2.Klasyczne teorie społeczno-psychologiczne i socjologiczne
8.3.Nowe ujęcia teoretyczne: relacje mediów ze społeczeństwem
8.4.Efekty oddziaływania mediów:zastosowanie w polityce, gospodarce i kulturze
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i schematów
Indeks osób

Klienci, którzy kupili Społeczeństwo medialne. Studia z teorii … wybrali również:

red.Bogunia-Borowska Małgorzata - Współczesny świat dziecka. Media i konsumpcja
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Bogunia-Borowska Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2019
Stron: 372
39.90 zł
31.92 zł
Dodaj do koszyka
Maciąg Rafał - Pragmatyka Internetu. Web 2.0 jako środowisko
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Maciąg Rafał
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2013
Stron: 296
39.90 zł
31.92 zł
Dodaj do koszyka
Wojtkowski Łukasz - Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wojtkowski Łukasz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Rok wydania: 2012
Stron: 248
44.00 zł
30.80 zł
Dodaj do koszyka
red. Garlicki Jan - Studia Politologiczne nr 21. Kultura polityczna internautów w Polsce
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Garlicki Jan
Wydawca: Instytut Nauk Politycznych UW
Rok wydania: 2011
Stron: 337
41.00 zł
33.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego - Michalczyk Stanisław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10