X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Rafał A. Ziemkiewicz - Złowrogi cień Marszałka
-30%
+ do schowka
44.90 zł
31.34 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 13.56 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Rafał A. Ziemkiewicz
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 448
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

42.01 zł

Rabat: 14.69 zł
Cena katalogowa: 56.70 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 217
ISBN: 9788320818048

Opis:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka

Współcześnie przedsiębiorstwa obarcza się odpowiedzialnością nie tylko za zanieczyszczanie środowiska, ale również za efekty społeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpieczeństwa, różnice społeczne. Oczekuje się, że przedsiębiorstwa nie tylko będą dostarczać wyroby i usługi, ale też będą uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów społecznych. Autorka pokazała w książce społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec wymagań efektywności ekonomicznej i wzrostu konkurencyjności. Zostały więc przedstawione: orientacja społeczna przedsiębiorstw, rozwój i strategie społecznej odpowiedzialności, zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa, działalność społeczna.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.


 

Spis treści:


 

Wprowadzenie

Rozdział 1.
Przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności

1.1. Przesłanki orientacji społecznej przedsiębiorstw
1.2. Aspekty społeczne w teorii przedsiębiorstwa
1.3. Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna
1.4. Cele społeczne w strukturze celów przedsiębiorstwa
1.5. Otoczenie społeczne przedsiębiorstw

Rozdział 2.
Geneza i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

2.1. Ewolucja poglądów dotyczących społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.2. Podmioty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.3. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.4. Społeczna odpowiedzialność w koncepcjach pokrewnych
2.4.1. Zrównoważony rozwój a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
2.4.2. Corporate governance w społecznej odpowiedzialności
2.5. Społeczna odpowiedzialność jako przejaw kultury organizacyjnej

Rozdział 3.
Zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa

3.1. Identyfikacja relacji społecznych przedsiębiorstwa
3.2. Typologia relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
3.3. Analiza relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
3.3.1. Etap 1 - tworzenie mapy relacji interesariuszy
3.3.2. Etap 2 - odwzorowanie porozumień interesariuszy
3.3.3. Etap 3 - identyfikacja oczekiwań interesariuszy
3.3.4. Etap 4 - ustalenie rodzaju władzy interesariuszy
3.3.5. Etap 5 - konstruowanie macierzy priorytetów
3.3.6. Etap 6 - monitorowanie interesariuszy
3.4. Zarządzanie relacjami w tworzeniu kapitału społecznego przedsiębiorstwa

Rozdział 4.
Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

4.1. Analiza otoczenia w procesie wyznaczania strategii społecznej odpowiedzialności
4.2. Strategie przedsiębiorstw wobec społecznej odpowiedzialności
4.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa źródłem przewagi konkurencyjnej
4.4. Formułowanie i implementacja strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
4.5. Efektywność społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
4.5.1. Tworzenie wartości dla interesariuszy według kryterium efektywności przedsiębiorstw .
4.5.2. Społeczna odpowiedzialność w ekonomice przedsiębiorstwa
4.5.3. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Rozdział 5.
Działalność społeczna przedsiębiorstw

5.1. Zakres i formy działalności społecznej przedsiębiorstwa
5.2. Sponsoring w działalności społecznej przedsiębiorstw
5.3. Inne formy aktywności społecznej przedsiębiorstw
5.4. Wartość społecznego zaangażowania przedsiębiorstw

Rozdział 6.
Systemy normalizacji i oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

6.1. Działania normalizacyjne w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.1.1. Inicjatywy normalizacyjne
6.1.2. Audyt społeczny i etyczny według standardu AA1000
6.1.3. SA 8000 - standard społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu zasobami ludzkimi
6.1.4. Poradnik społecznej odpowiedzialności według ISO 26000
6.2. Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.2.1. Global Reporting Initiative w raportowaniu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.2.2. Dow Jones Sustainability Indexes w ocenie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw
6.2.3. Dobre praktyki corporate governance w społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Zakończenie
Literatura

Klienci, którzy kupili Społeczna odpowiedzialność przedsię… wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.45 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
34.72 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
42.18 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - Adamczyk Jadwiga
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10