X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Gambarelli Gianfranco - Wspinaczka po profesurę. Przewodnik po karierze akademickiej - od upadków na kolana i ciosów w plecy do zaszczytów.
-22%
+ do schowka
35.00 zł
27.30 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 7.70 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Gambarelli Gianfranco
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 1058
Stron: 140
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

40.68 zł

Rabat: 14.22 zł
Cena katalogowa: 54.90 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 247
Format: B5
ISBN: 9788320820218

Opis:

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Cele projektu ujęto w trzech wymiarach: poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym.

Celem głównym projektu w wymiarze poznawczym była identyfikacja i ocena strategii marketingu międzynarodowego polskich przedsiębiorstw eksportujących swoje produkty na rynki zagraniczne. Grupa „polskich eksporterów" jest wewnętrznie znacząco zróżnicowana, tworzą ją bowiem dwie grupy przedsiębiorstw - z dominacją kapitału krajowego oraz z przewagą kapitału zagranicznego. Dywersyfikacja o tym charakterze jest, z jednej strony, poważnym wyzwaniem metodycznym, a z drugiej — stwarza interesujące pole badań empirycznych nad strategiami marketingowymi przedsiębiorstw polskich funkcjonujących na rynkach międzynarodowych. Takie zróżnicowanie grupy „polskich eksporterów" umożliwia szerokie, wieloaspektowe badania podstawowych obszarów marketingu międzynarodowego — poznanie motywów internacjonalizacji działalności zarówno wielkich korporacji transnarodowych, jak i przedsiębiorstw polskich, ocenę strategii marketingowych w fazie zarówno wejścia, jak i obecności na rynkach zagranicznych. Charakter badanej grupy przedsiębiorstw pozwolił w rezultacie na sformułowanie oceny stopnia podobieństwa lub zróżnicowania wszystkich zasadniczych komponentów strategii marketingu międzynarodowego polskich przedsiębiorstw eksportujących.

W wymiarze metodycznym szczegółowe cele projektu wyrażały dwa zamierzenia badawcze. Po pierwsze — identyfikacja sposobu tworzenia strategii marketingowej przez eksporterów, a po drugie — zaproponowanie metodyki badań nad strategiami marketingowymi przedsiębiorstw eksportujących. Wymiar metodyczny zmierzał do swoistej naukowej konfrontacji obu sposobów kształtowania i opisu rzeczywistości. U podstaw tak sformułowanego celu o charakterze metodycznym leżała krytyczna konstatacja sposobu poznania i opisu tworzenia strategii przedstawianego w literaturze. Widoczna jest bowiem tendencja do uogólnień czynionych na podstawie nie w pełni precyzyjnych obszarów obserwacji — danych opartych na grupach kilkunastu czy kilkudziesięciu przedsiębiorstw, informacji uzyskanych na podstawie metody case study itp. Nie podważając takiego sposobu pozyskiwania danych, chcemy podkreślić ostrożność w formułowaniu szerszych wniosków i uogólnień. Na tym tle naszym zamierzeniem stało się zaproponowanie wieloaspektowego, wielowymiarowego podejścia metodycznego do badania strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. Kwestie te są szczegółowo omówione w rozdziale 3 monografii.

W wymiarze aplikacyjnym prezentowane rezultaty projektu mogą być przesłanką pogłębionej refleksji nad działaniami marketingowymi przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Mogą stanowić płaszczyznę upowszechnienia praktyk przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i jako takie mieć znaczenie zarówno dla praktyki biznesu, jak i dla dydaktyki akademickiej.

Monografia składa się z dwu zasadniczych części. Pierwsza ukazuje strategie marketingu w wymiarze refleksji teoretycznej oraz możliwości i uwarunkowania empirycznego poznania. Część druga jest pogłębioną, jednak na swój sposób selektywną analizą strategii funkcjonowania polskich eksporterów na rynkach zagranicznych. Analiza łączy się z subtelnymi elementami wartościowania i oceny, będącymi zasadniczą funkcją procesu poznania i badań naukowych. Celem oceny jest — w nawiązaniu do znanej maksymy: „rerum cognoscere causas et valorem" — poznanie przyczyn i wartości rzeczy1. Zgodnie z logiką i metodyką zarządzania oraz marketingu międzynarodowego prezentuje ona charakter i znaczenie misji w strategiach rozwoju polskich firm eksportujących (rozdział 4), motywy i uwarunkowania internacjonalizacji działalności polskich eksporterów i, szerzej, eksport jako strategię wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne (rozdział 5), strategie obecności polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych (rozdział 6) oraz sferę instrumentalno-czynnościową marketingu polskich firm na rynkach zagranicznych (rozdział 7). Szczególną rolę w procesie poznania strategii polskich eksporterów spełniło podejście etnograficzne, którego wyniki (case studies) zawiera rozdział 8.

Ze wstępu

Klienci, którzy kupili Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw … wybrali również:

Instrumenty dłużne w gospodarce
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2010
Stron: 248
48.00 zł
37.44 zł
Dodaj do koszyka
Żuchowska Dorota - Polityka kursu walutowego a inflacja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Żuchowska Dorota
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2012
Stron: 332
55.00 zł
42.90 zł
Dodaj do koszyka
red.Stelina Jakub - Prawo pracy
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Stelina Jakub
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2014
Stron: 781
99.00 zł
75.73 zł
Dodaj do koszyka
Florek Ludwik - Prawo pracy
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Florek Ludwik
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2014
Stron: 379
55.00 zł
42.07 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych - red. Wiktor Jan W., red. Chlipała Paweł
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10