X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz do zmian
-8%
+ do schowka
149.00 zł
137.08 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 11.92 zł
Cena katalogowa: 149.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: C.H. Beck
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

35.27 zł

Rabat: 6.23 zł
Cena katalogowa: 41.50 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Łódź
Stron: 278
Format: B5
ISBN: 9788375255393

Opis:

Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu

W obecnych czasach wszelka działalność produkcyjna, usługowa czy też handlowa przedsiębiorstw opiera się nie tylko na zasobach kapitałowych, ale także na informacjach, którymi dysponują. Właściwa informacja we właściwym czasie może decydować o rozwoju przedsiębiorstwa i jego silnej pozycji na rynku, a brak takiej informacji nawet o jego upadku. Dlatego przedsiębiorstwo bez nowoczesnych technologii informacyjnych nie będzie w stanie sprostać nowym wyzwaniom.

Celem niniejszej książki jest przedstawienie technologii informacyjnej, a w szczególności rozwiązań e-biznesowych oraz ich znaczenia dla działalności współczesnego przedsiębiorstwa. Całość materiału podzielono na pięć, wzajemnie przenikających się rozdziałów. Pierwszy został poświęcony wybranym kierunkom rozwoju organizacji w XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem organizacji wirtualnych i uczących się. Rozdział drugi omawia systemy informatyczne zarządzania według zakresu wspomagania funkcji zarządzania, a więc faz procesu decyzyjnego. W rozdziale trzecim przedstawiono Internet wraz z jego usługami i aplikacjami oraz opisano systemy informatyczne e-biznesu jako nowy wymiar działalności przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty poświęcony jest w całości problematyce handlu elektronicznego. W piątym rozdziale skupiono się na problematyce bezpieczeństwa prowadzenia działalności biznesowej przy użyciu mediów elektronicznych. Należy podkreślić, że prezentowane w  pracy rozwiązania ę-biznesowe pozwalają na integrację poszczególnych ogniw logistycznego łańcucha dostaw, stając się tym samym dominującym elementem infrastruktury logistycznej.

Przesłanie książki, "że przedsiębiorstwo bez nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych nie będzie w stanie sprostać nowym wyzwaniom" jest prawidłowa. Autorka przedstawia bardzo istotne problemy współczesnej technologii informacyjnej i jej miejsce w gospodarce. Właśnie technologia informacyjna, a w szczególności rozwiązania e-biznesowe pozwalają na uzyskanie przez przedsiębiorstwo przewagi konkurencyjnej na rynkach krajowych i zagranicznych. Tak postawiony cel jest właściwy dla współczesnego podręcznika akademickiego poświęconego roli technologii informacyjnej jako determinanty współczesnego biznesu. Uważam, że problemy, które dostrzega Autorka są bardzo istotne i warte ich upowszechnienia.

Niezależnie od tego, że jest to podręcznik akademicki to jego czytelnikami mogą być również uczestnicy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania, jak i wszyscy Ci, którzy spotykają się z technologią informacyjną w swojej codziennej pracy. Podręcznik jest napisany jasnym i precyzyjnym językiem.
Prof. zw. dr hab. Jerzy Kisielnicki Fragment recenzji

SPIS TREŚCI


WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. KIERUNKI ROZWOJU ORGANIZACJI W WIEKU XXI
1.1. Wprowadzenie
1.2. Organizacja ucząca się
1.2.1. Organizacja ucząca się - warunki funkcjonowania
1.2.2. Organizacja ucząca się-korzyści z wdrożenia
1.2.3. Kompetencje-źródło przewagi konkurencyjnej
1.2.4. Organizacje uczące się w praktyce
1.3. Organizacja wirtualna
1.3.1. Organizacja wirtualna-cechy charakterystyczne
1.3.2. Organizacja wirtualna-zalety i wady
1.3.3. Modele organizacji wirtualnych
1.3.4. Organizacja wirtualna a technologia
1.3.5. Organizacja wirtualna -opis przypadków
1.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. SYSTEMY INFORMATYCZNE W KOMPUTEROWYM WSPO
MAGANIU ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
2.1. Systemy informatyczne - charakterystyka
2.2. Systemy informatyczne zarządzania
2.2.1. Systemy ewidencyjno-sprawozdawcze (SES)
2.2.2. Systemy informowania kierownictwa (S1K)
2.2.3. Systemy wspomagania decyzji (SWD)
2.2.4. Systemy z bazą wiedzy (SBW)
2.3. Systemy informatyczne zarządzania-nowe tendencje
2.4. Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania
2.4.1. Systemy klasy MRP
2.4.2. Systemy klasy ERP
2.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3. SYSTEMY INFORMATYCZNE E-BIZNESU
3.1. Internet-infrastruktura e-biznesu
3.1.1. Technologie Internetu
3.1.2. Aplikacje i usługi Internetu
3.1.3. Aplikacje typu P2P (Peer-to-Peer)
3.2. Web 2.0
3.2.1. Web 2.0 w przedsiębiorstwie
3.2.1.1. Portale społecznościowe
3.2.1.2. Błogi
3.2.1.3. Wiki
3.3. E-biznes - nowe wyzwanie dla przedsiębiorstwa
3.4. Systemy informatyczne obsługi relacji z klientami - CRM
3.4.1. Praktyczna realizacja CRM
3.4.2. Funkcjonalności systemu CRM
3.5. Systemy informatyczne obsługi łańcucha dostaw - SCM
3.5.1. Model referencyjny opisu i analizy łańcucha dostaw
3.5.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw
3.6. Systemy informatyczne przepływu pracy -WF
3.6.1. Model systemu Workflow
3.6.2. Funkcjonalności systemu Workflow
3.7. Systemy informatyczne typu Business Intelligence - BI
3.7.1. Narzędzia BI
3.7.2. Narzędzia Bl w Internecie
3.7.3. Zarządzanie wynikami organizacji - CPM
3.7.4. Systemy BI w Polsce
3.8. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4. HANDEL ELEKTRONICZNY - NOWA STRATEGIA PRZED
SIĘBIORSTWA
4.1. Ewolucja handlu elektronicznego
4.2. Modele biznesowe handlu elektronicznego
4.2.1. Business-to-Customer (B2C)
4.2.2. Business-to-Business (B2B)
4.2.3. Customer-to-Customer (C2C)
4.2.4. Customer-to-Business (C2B)
4.2.5. Modele biznesowe handlu elektronicznego B2B w praktyce
4.3. M-commerce-nowe rozwiązania dla handlu elektronicznego
4.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5. BEZPIECZEŃSTWO E-BIZNESU
5.1. Zagrożenia dla e-biznesu
5.1.1. Złośliwe oprogramowanie
5.1.2. Hacking i przestępstwa komputerowe
5.1.3. Monitorowanie komunikacji
5.1.4. Odmowa usługi
5.1.5. Podszywanie się pod cudzą tożsamość
5.1.6. Socjotechnika i zagrożenia wewnętrzne
5.2. Zarządzanie bezpieczeństwem e-biznesu
5.2.1. Szyfrowanie informacji
5.2.1.1. Szyfrowanie kluczem symetrycznym
5.2.1.2. Szyfrowanie kluczem publicznym
5.2.2. Uwierzytelnianie
5.2.3. Podpis cyfrowy
5.2.4. Certyfikat i Infrastruktura Klucza Publicznego
5.2.5. Bezpieczne kanały komunikacji
5.2.6. Ściany zaporowe
5.3. Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
NETOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
INDEKS RZECZOWY

Klienci, którzy kupili Technologie informacyjne determinantą … wybrali również:

Instrumenty dłużne w gospodarce
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2010
Stron: 248
48.00 zł
36.43 zł
Dodaj do koszyka
Żuchowska Dorota - Polityka kursu walutowego a inflacja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Żuchowska Dorota
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2012
Stron: 332
55.00 zł
41.74 zł
Dodaj do koszyka
Rynki pracy państw Unii Europejskiej w okresie kryzysu. Procesy dostosowawcze i działania antykryzysowe
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2016
Stron: 448
46.20 zł
34.88 zł
Dodaj do koszyka
Jaworski Jacek - Informacja finansowa w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem. Potrzeby - źródła - wykorzystanie
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jaworski Jacek
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2012
Stron: 292
62.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu - Żurak-Owczarek Cecylia
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Technika. Informatyka. Przemysł. Rzemiosło. Rolnictwo » Informatyka. Cybernetyka. Komputery
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10