X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

205.75 zł

Rabat: 44.25 zł
Cena katalogowa: 250.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890-1959

Müller Jens, Wiedemann Julius
Wydawca: TASCHEN
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania:
Stron: 480
Format: 24.0x37.0cm
Oprawa: twarda z obwolutą
ISBN: 9783836563079

Opis:

History is a complex business. Fortunes boom and bust, empires wax and wane, and change—whether social, political, or technological—has its winners, its losers, its advocates, and its enemies. Through all the turbulent passage of time, graphic design—with its vivid, neat synthesis of image and idea—has distilled the spirit of each age. This book is an in-depth history of graphic design from the end of the 19th century to the ’50s. It traces the evolution of this creative field from its beginning as poster design to its further development into advertising, corporate identity, packaging, and editorial design. Organized chronologically, the volume features over 2,500 seminal designs from all over the world, 71 of which are profiled in detail besides 61 leaders in the field, including Alphonse Mucha (chocolate advertisements), Edward Johnston (London Underground logo and typeface), El Lissitzky (constructivist graphics), Herbert Matter (photomontage travel posters from Switzerland), Saul Bass (animated opening titles), and A. M. Cassandre (art deco posters). With his sweeping knowledge of the field, author Jens Müller curates the standout designs for each year alongside a running sequence of design milestones. Meanwhile, in his introductory essay, David Jury situates graphic design from its point of origin in early printing, engraving, and lithography to striking creative developments in the 19th century. Each consecutive decade is then prefaced by a succinct overview as well as a stunning visual timeline, offering a vivid display of the variety of graphic production in each decade as well as the global landscape which it at once described and defined. As we move on from and reflect upon the 20th century, this first volume examines the foundations of what would influence some of the fastest-changing creative fields. Combined with Volume Two—which spans from the 1960s until today—the tomes offer the most comprehensive exploration of graphic design to date and a long-overdue recognition of its enormous contribution to economics, politics, social causes, the arts, media, and the way we see the world.

Klienci, którzy kupili The History of Graphic Design. Vol. … wybrali również:

Piketty Thomas - Capital and Ideology
-17%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Piketty Thomas
Wydawca: Harvard University Press
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania: 1058
Stron: 1093
139.00 zł
115.93 zł
Dodaj do koszyka
Harari Yuval Noah - Homo Deus. A Brief History of Tomorrow
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Harari Yuval Noah
Wydawca: Vintage
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania: 1058
Stron: 528
38.90 zł
28.40 zł
Dodaj do koszyka
Jerzy Malec - Historia administracji i myśli administracyjnej
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jerzy Malec
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wydania: 2003
Miejsce wydania: 8
Stron: 258
36.02 zł
28.82 zł
Dodaj do koszyka
Jerzy Pilch - Trzeci dziennik
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jerzy Pilch
Wydawca: Literackie
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 8
Stron: 192
39.90 zł
27.53 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890-1959 - Müller Jens, Wiedemann Julius
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10