X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Bezpieczeństwo danych i IT w kancelarii prawnej. radcowskiej/adwokackiej/notarialnej/komorniczej Czyli jak bezpiecznie przechowywać dane w kancelarii prawnej
-16%
+ do schowka
179.00 zł
149.48 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 29.52 zł
Cena katalogowa: 179.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 1058
Stron: 436
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

25.92 zł

Rabat: 4.58 zł
Cena katalogowa: 30.50 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Tworzenie grup kapitałowych i aliansów strategicznych

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Łódź
Stron: 157
Format: B5
ISBN: 9788375256475

Opis:

Tworzenie grup kapitałowych i aliansów strategicznych

Prof. UŁ dr hab. Bogusław Kaczmarek – kierownik Zakładu Teorii Zarządzania w Uniwersytecie Łódzkim.

Jego zainteresowania naukowe i badawcze to nauki o zarządzaniu, funkcjonowanie, rozwój i zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oraz zarządzanie wiedzą. Jest autorem ponad 100 artykułów, 4 książek, a także wielu opracowań badawczych związanych z restrukturyzacją i prywatyzacją przedsiębiorstw. Promotor ponad 300 prac licencjackich i magisterskich. Prezes Łódzkiego Oddziału TNOiK, organizator konkursów na profesjonalnego menedżera województwa łódzkiego.

Dr Beata Glinkowska – adiunkt w Katedrze Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Teoretyk i praktyk. Główny obszar jej zainteresowań to problematyka zarządzania grupami kapitałowymi, zarządzania międzykulturowego, zarządzania wiedzą. Autorka kilkudziesięciu artykułów, promotorka i recenzentka kilkudziesięciu prac licencjackich i magisterskich. Członek TNOiK i PTE.

Charakterystyczną cechą rozwoju gospodarczego w XXI w. jest wchodzenie w rozmaite układy, zależności, połączenia, nawiązywanie współpracy i koncentracja wszelkiego typu kapitału. Sytuacja taka dotyczy nie tylko dużych przedsiębiorstw czy ugrupowań gospodarczych, lecz także podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwój rynku finansowego i kapitałowego sprzyja dążeniom przedsiębiorstw do wzrostu ich wartości rynkowej poprzez np. zmiany struktury własnościowej ezy koncentrację kapitału. Wzrost wartości, uzyskiwany w wyniku realizacji przyjętych strategii, jest następstwem występowania efektu syncrgii1. Należy w tym miejscu wspomnieć, że dążenie do wzrostu i rozwoju jest także podyktowane otwarciem granic państwowych związanym L globalizacją gospodarki oraz akcesją do Unii Europejskiej. Pojedyncze przedsiębiorstwo nie jest w stanic przekroczyć pewnych barier, które wokół niego wyrastają, wynikających z braku kapitału, zaawansowanej technologii czy też możliwości wejścia na rynki innych państw. Rozwiązaniem takiej sytuacji wydaje się nawiązywanie współpracy poprzez tworzenie aliansów strategicznych albo tworzenie powiązań kapitałowych i personalnych w postaci grup kapitałowych, które stały się trwałymi i ważnymi elementami (także i polskiej) gospodarki. Struktury kapitałowe i alianse strategiczne występują w wielu obszarach i dziedzinach działalności oraz formach organizacyjno-prawnych. Grupa kapitałowa to przede wszystkim koncentracja kapitału w celu realizacji wspólnych zadań gospodarczych ezy też przewagi konkurencyjnej i dominacji rynkowej. Jej istota polega na połączeniu wysiłków finansowych wspólników, które umożliwia realizację określonego przedsięwzięcia, przekraczającego możliwości finansowe każdego z nich z osobna. Alians strategiczny przedsiębiorstw oferuje krótko-, średnio- i długookresowe korzyści wszelkiego rodzaju (w zależności od celu zawarcia aliansu), a rezultatem tej „oferty" jest oczywiście bezwzględny interes ekonomiczny.

Niniejsza książka stanowi próbę usystematyzowania wiedzy dotyczącej tworzenia i funkcjonowania grup kapitałowych i aliansów strategicznych przedsiębiorstw w polskiej rzeczywistości gospodarczej, a zarazem ukazania tendencji światowych. Jest wynikiem wieloletnich badań prowadzonych przez autorów, adekwatnych do przedstawionej w publikacji treści. Autorzy wykorzystali także swoje doświadczenia praktyczne i dydaktyczne.

Głównym celem publikacji jest dostarczenie jej użytkownikom praktycznych wskazówek na temat procesów tworzenia grup kapitałowych i aliansów strategicznych oraz zasad ich funkcjonowania. Są w niej przedstawione etapy tworzenia, rodzaje i polskie przykłady grup kapitałowych i aliansów strategicznych oraz rozmaite stanowiska związane z nazewnictwem, rodzajami, wreszcie - próba własnego podejścia. Może zatem odgrywać rolę poradnika dla konsultantów, menedżerów, służb ckonomiczno-prawniczo-finansowych, studentów i młodych naukowców.

Książka składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich, zatytułowana Grupy kapitałowe, zawiera piec rozdziałów (1-5) i jest poświęcona zagadnieniom tworzenia i funkcjonowania grup kapitałowych, druga (Alianse strategiczne] składa się. z trzech rozdziałów (6-8) i obejmuje zagadnienia mieszczące się. w obszarze tworzenia i funkcjonowania aliansów strategicznych.

W rozdziale 1. opisano istotę i znaczenie grup kapitałowych w dobie globa-lizacji. Przedstawiono główne powody (motywy) tworzenia zgrupowań gospodarczych oraz ich rodowód. Rozdział 2. dotyczy zamieszania terminologicznego, związanego z ugrupowaniami kapitałowymi i przyczynami tego zamieszania. Dokonano w nim także próby przedstawienia własnego podejścia autorki lej części publikacji. W rozdziale 3. zawarto treści dotyczące przedstawienia i sys-tematyzacji różnego rodzaju grup kapitałowych, zwracając uwagę na stanowiska różnych autorów i obecność określonych grup w polskiej rzeczywistości. Rozdział 4. poświęcono w całości metodyce tworzenia grup kapitałowych, zwracając uwagę na specyfikę ich tworzenia w Polsce, a także różne drogi do tego prowadzące. W rozdziale 5. dokonano prezentacji kierunków rozwoju grup kapitałowych we współczesnej gospodarce, uwzględniając tendencje światowe i polskie. Pokazano przykłady grup kapitałowych oraz propozycję (możliwość) utworzenia kolejnej grupy kapitałowej, wykorzystującej państwowe przedsiębiorstwo użyteczności publicznej - Pocztę Polską. Tę część publikacji kończy reasumpcja.

W rozdziale 6. omówiono aspekty ekonomiczne i metodyczne tworzenia aliansów strategicznych ze szczególnym uwzględnieniem uniwersalnej metodyki procesów współdziałania przedsiębiorstw. Rozdział 7. dotyczy specyfiki metodologii współdziałania podmiotów gospodarczych na przykładzie aliansów strategicznych. Dokonano w nim także analizy czterech aspektów zarządzania aliansami. W rozdziale 8. autor przedstawił główne kierunki rozwoju aliansów strategicznych na świecie, uwzględniając specyfikę zawierania aliansów w krajach triady. Rozdział kończą przykłady aliansów oraz reasumpcja.

Z wprowadzenia

Klienci, którzy kupili Tworzenie grup kapitałowych i aliansów … wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2006
Stron: 434
54.00 zł
45.90 zł
Dodaj do koszyka
Jolanta Lux - Reklama 50% pojęć gratis. Leksykon
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jolanta Lux
Wydawca: Adam
Rok wydania: 2011
Stron: 324
25.30 zł
21.50 zł
Dodaj do koszyka
red.Stabryła Adam - Metodologia projektowania systemów organizacyjnych przedsiębiorstwa
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Stabryła Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 674
99.00 zł
75.73 zł
Dodaj do koszyka
Kieżel Ewa, Smyczek Sławomir - Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kieżel Ewa, Smyczek Sławomir
Wydawca: Oficyna Wolters Kluwer Business
Rok wydania: 2015
Stron: 236
39.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Tworzenie grup kapitałowych i aliansów strategicznych - Glinkowska Beata, Kaczmarek Bogusław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Ekonomia » Marketing. Badania marketingowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10