X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Warszawa lata 20 - 80 - komplet w etui
-29%
+ do schowka
199.00 zł
141.29 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 57.71 zł
Cena katalogowa: 199.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Bosz
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 128
Stron: 750
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

57.96 zł

Rabat: 14.49 zł
Cena katalogowa: 72.45 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Utwór multimedialny w prawie autorskim

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2008
Miejsce wydania: Warszawa
Stan prawny: 1 lutego 2008 r.
Stron: 203
Format: A5
Oprawa: twarda
ISBN: 9788376012216

Opis:

Książka stanowi pierwszą w literaturze przedmiotu tak obszerną analizę prawną fenomenu ostatnich czasów, zwanego multimediami.

 

Obejmuje omówienie wielu zagadnień z zakresu prawa autorskiego dotyczących przede wszystkim zdolności ochronnej, kwalifikacji prawnoautorskiej oraz autorstwa produktów multimedialnych.

Zawiera ponadto rozważania na temat potrzeby gruntownej zmiany teoretycznych podwalin prawa autorskiego w celu przewartościowania zasad obowiązujących w istniejącej kodyfikacji prawa autorskiego. Istotną rolę odgrywają elementy komparatystyczne, w tym w szczególności nawiązanie do niemieckiego prawa autorskiego.

 

Spis treści:


Wykaz najważniejszych skrótów
str. 13

Wprowadzenie
str. 17

Rozdział I
Multimedia: techniczny fenomen
str. 23


1. Uwagi wstępne
str. 23
2. Jednolity cyfrowy format
str. 25
2.1. Digitalizacja
str. 25
2.2. Pojedynczy nośnik
str. 26
2.3. Wykorzystanie komputera
str. 27
2.4. Digitalny ab creatio
str. 27
3. Synteza różnych rodzajów informacji
str. 30
3.1. Multisensoryczna percepcja
str. 30
3.2. Kryterium jakościowe
str. 31
3.3. Kryterium ilościowe
str. 32
4. Interaktywność
str. 33
5. Podsumowanie
str. 36

Rozdział II
Utwory multimedialne
str. 37


1. Uwagi wstępne
str. 37
2. Uzasadnienie ochrony
str. 38
3. Pojęcie utworu
str. 40
4. Udział ludzkiego intelektu
str. 43
4.1. Wykorzystanie komputera
str. 43
4.2. Znaczenie przypadku
str. 45
5. Dowód oryginalności
str. 46
6. Utwór o indywidualnym charakterze
str. 47
6.1. Piętno osobowości twórcy - krytyka
str. 47
6.2. Ocena zobiektywizowana
str. 48
6.3. Kryteria oceny
str. 50
6.3.1. Względy techniki i funkcjonalności
str. 52
6.3.2. Względy logiki i celowości
str. 52
6.3.3. Nowe obszary twórczości
str. 53
6.4. Podsumowanie
str. 55
7. Jedność utworu
str. 55
8. Digitalna forma
str. 57
9. Podsumowanie
str. 59
10. Ekskurs: Granice ochrony prawa autorskiego
str. 60
10.1. Uwagi ogólne
str. 60
10.1.1. Porządek droit d`auteur
str. 60
10.1.2. Zmiana warunków i sposobu tworzenia
str. 62
10.2. Kategorie graniczne
str. 63
10.3. Krytyka praktyki
str. 66
10.3.1. Jednolitość pojęcia utworu
str. 66
10.3.2. Zróżnicowanie utworów
str. 69
10.3.3. Obszar domeny publicznej
str. 69
10.3.4. Domniemanie zdolności ochronnej
str. 72
10.3.5. Okres ochrony
str. 72
10.3.6. Wnioski
str. 73

Rozdział III
Utwory multimedialne w polskim porządku prawnoautorskim
str. 75


1. Uwagi wstępne
str. 75
1.1. Odrębne reżimy ochronne
str. 76
1.2. Sens kategoryzacji w środowisku cyfrowym
str. 77
2. Utwory multimedialne jako programy komputerowe
str. 79
2.1. Możliwość subsumcji
str. 79
2.1.1. Pojęcie programu komputerowego
str. 81
2.1.2. Niedostatek zakresu ochrony
str. 82
2.1.3. Utwory multimedialne jako forma wyrażenia
2.1.3. programów komputerowych
str. 82
2.1.4. Rozwiązanie pars pro toto v 83
2.2. Płaszczyzna prawna
str. 84
2.2.1. Dekompilacja
str. 84
2.2.2. Czynności adaptacyjne
str. 85
2.2.2.1. Usuwanie błędów
str. 85
2.2.2.2. Testowanie
str. 86
2.2.2.3. Kopia zapasowa
str. 86
2.2.3. Ograniczenie osobistych praw autorskich
2.1.3. oraz dozwolonego użytku
str. 87
2.3. Podsumowanie
str. 88
3. Utwory multimedialne jako dzieła audiowizualne
str. 89
3.1. Możliwość subsumcji
str. 89
3.1.1. Pojęcie utworu audiowizualnego
str. 90
3.1.1.1. Kryterium ruchomych obrazów
str. 91
3.1.1.2. Próba wykładni
str. 92
3.1.2. Multimedialna interaktywność
str. 93
3.1.3. Wrażenie ruchu
str. 94
3.1.4. Przypadek szczególny: gry komputerowe
str. 95
3.2. Płaszczyzna prawna
str. 96
3.2.1. Katalog współtwórców
str. 96
3.2.2. Domniemanie nabycia praw, wynagrodzenie
2.1.3. współtwórców
str. 98
3.2.3. Wideogramy
str. 100
3.3. Podsumowanie
str. 102
4. Utwory multimedialne jako twórcze bazy danych
str. 103
4.1. Możliwość subsumcji
str. 104
4.1.1. Zbiór danych
str. 104
4.1.2. Zgromadzenie według określonej metody
2.1.3. lub systematyki
str. 105
4.1.3. Indywidualna dostępność niezależnych
4.1.3. elementów
str. 107
4.1.3.1. Kryterium niezależności
str. 107
4.1.3.2. Indywidualna dostępność
str. 109
4.1.4. Zakres ochrony prawnoautorskiej
str. 110
4.2. Płaszczyzna prawna
str. 113
4.2.1. Rozszerzone prawo opracowania
str. 114
4.2.2. Ochrona sui generis
str. 115
4.2.2.1. Ochrona inwestycji
str. 117
4.2.2.2. Kryteria baz danych
str. 117
4.2.2.3. Pozostałe argumenty
str. 118
4.3. Możliwość ochrony jako zbiór materiałów
str. 119
4.4. Podsumowanie
str. 120
5. Utwory multimedialne jako utwory zbiorowe
str. 121
5.1. Możliwość subsumcji
str. 121
5.1.1. Utwory zbiorowe jako przypadek zbiorów
str. 122
5.1.1.1. Dominujące stanowisko
str. 122
5.1.1.2. Krytyka
str. 123
5.1.2. Cechy utworu zbiorowego
str. 124
5.1.3. Schemat tworzenia
str. 126
5.1.4. Wykładnia ekstensywna
str. 127
5.2. Płaszczyzna prawna
str. 128
5.2.1. Przymiot producenta
str. 128
5.2.2. Sytuacja prawnoautorska
str. 129
5.2.3. Zakres nabycia praw
str. 130
5.2.4. Tytuł
str. 131
5.3. Podsumowanie
str. 132
6. Utwory multimedialne jako opracowania
str. 133
7. Rozwiązanie problemu kwalifikacji
str. 135
7.1. Typologiczny punkt ciężkości utworu
str. 136
7.2. Multikwalifikacja v 138
7.3. Wprowadzenie nowej kategorii
str. 139
7.4. Utwory nienazwane
str. 141
7.5. Podsumowanie
str. 143

Rozdział IV
Autorstwo utworów multimedialnych
str. 145


1. Uwagi wstępne
str. 145
2. Punkt wyjścia: art. 8 ust. 1 pr. aut.
str. 147
3. Określenie autorstwa
str. 148
3.1. Utwory połączone w celu wspólnego rozpowszechniania
str. 148
3.2. Współautorstwo
str. 149
3.2.1. Określenie współautorstwa
str. 150
3.2.2. Współautorstwo w przypadku utworów
2.1.3. multimedialnych
str. 151
3.2.3. Status współautora
str. 151
3.2.3.1. Wkład współautorski
str. 151
3.2.3.2. Wyłączenie z kręgu współtwórców
str. 153
3.2.3.3. Bezpośredni uczestnicy
str. 154
3.2.3.4. Twórcy uprzednio istniejących utworów
str. 158
3.3. Podsumowanie
str. 161
4. Utwór multimedialny jako utwór pracowniczy
str. 162
5. Ochrona interesów producenta
str. 164
5.1. Określenie problemu
str. 165
5.2. Sytuacja producentów multimediów
str. 166
5.2.1. Kwalifikacja jako utwory zbiorowe
str. 166
5.2.2. Kwalifikacja jako bazy danych
str. 166
5.2.3. Kwalifikacja jako utwory audiowizualne
str. 167
5.3. Poprawa sytuacji producentów
str. 168
5.3.1. Brak pewności prawnej
str. 168
5.3.2. Uprzywilejowanie producenta multimediów
str. 170
5.4. Producenckie prawo autorskie
str. 172
5.4.1. Leitmotyw twórcy-samotnika
str. 173
5.4.2. Zmiana warunków tworzenia
str. 174
5.4.3. Wprowadzenie prawa producenta
str. 175
5.4.3.1. Pierwotne nabycie prawa autorskiego
str. 176
5.4.3.2. Wątpliwości natury dogmatycznej
str. 177
5.4.3.3. Przełamanie zasady twórcy
str. 178
5.5. Podsumowanie
str. 181

Rozdział V
Wnioski końcowe
str. 183

Wykaz literatury
str. 189

 

Klienci, którzy kupili Utwór multimedialny w prawie autors… wybrali również:

red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr - Kodeks cywilny. Komentarz
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2016
Stron: 2500
349.00 zł
296.48 zł
Dodaj do koszyka
red.Wiliński Paweł - Obrońca i pełnomocnik w procesie karnym po 1 lipca 2015 r. Przewodnik po zmianach
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Wiliński Paweł
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
79.00 zł
63.20 zł
Dodaj do koszyka
red.Skorupka Jerzy - Kodeks postępowania karnego. Komentarz
-40%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Skorupka Jerzy
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 1964
349.00 zł
209.40 zł
Dodaj do koszyka
Kuliński Michał - Regulacje komunikacji elektronicznej w rozwoju społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kuliński Michał
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2010
Stron: 294
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Utwór multimedialny w prawie autorskim - Flisak D.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Komentarze i opracowania prawne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10