Rozumiem
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies, aby umożliwić funkcjonowanie strony i lepiej spełniać Twoje wymagania. Kontynuując przeglądanie serwisu akceptujesz wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Podatki 2019
-20%
+ do schowka
99.00 zł
79.69 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 19.31 zł
Cena katalogowa: 99.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: C.H. Beck
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Krótkie odpowiedzi na wielkie pytania

Krótkie odpowiedzi na wielkie pytania
Stephen Hawking
                Poznań 2018


Zwrotnice dziejów

Zwrotnice dziejów
Andrzej Chwalba
Wojciech Harpula
Kraków 2018


Polscy terroryści i zamachowcy

Polscy terroryści
i zamachowcy
Sławomir Koper
Warszawa 2018


Czapkins

Czapkins. Historia Tomka Mackiewicza
Dominik Szczepański
Warszawa 2018


Couchserfing w Rosji

Couchserfing w Rosji
Stephen Orth
Kraków 2018


Początki prawie wszystkiego

Początki (prawie) wszystkiego
Graham Lawton
Kraków 2018


Niebezpieczne związki Donalda Tuska

Niebezpieczne związki Donalda Tuska
Wojciech Sumliński
Biała Podlaska 2018

Wanda Rutkiewicz

Wanda Rutkiewicz 
Jeszcze tylko jeden szczyt
Elżbieta Sieradzińska
Warszawa 2018

Pokaz

58.54 zł

Rabat: 13.46 zł
Cena katalogowa: 72.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

Jagoda Cieszyńska
Wydawca: Centrum Metody Krakowskiej
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 308
Format: 17.0x24.0cm
ISBN: 9788393168507

Opis:

Spis treści

Drogi Czytelniku!

Wstęp

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza - refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS) 

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne - stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna - źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza - zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy 

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych 

1.8. Późna diagnoza - konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu - test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się - Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami - spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe - dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe - sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) - metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń - metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid 

   

Klienci, którzy kupili Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń … wybrali również:

Dobrowolska Barbara - Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobrowolska Barbara
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2015
Stron: 362
34.80 zł
Dodaj do koszyka
Bogusława Beata Kaczmarek , Aneta Wojciechowska - Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bogusława Beata Kaczmarek , Aneta Wojciechowska
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2015
Stron: 312
40.00 zł
Dodaj do koszyka
Kaźmierczak Monika, Kaźmierczak Janusz - Mediacja rodzinna. Praktyczny poradnik
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kaźmierczak Monika, Kaźmierczak Janusz
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Stron: 186
45.00 zł
33.97 zł
Dodaj do koszyka
Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz - Współczesna psychologia mediów
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2013
Stron: 252
50.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych - Jagoda Cieszyńska
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne » Materiały edukacyjne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10