X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Żukowski Przemysław Marcin - Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w latach 1918-1939. Źródła
-15%
+ do schowka
32.00 zł
27.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 4.80 zł
Cena katalogowa: 32.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Żukowski Przemysław Marcin
Wydawca: Księgarnia Akademicka
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 514
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

29.07 zł

Rabat: 8.93 zł
Cena katalogowa: 38.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wiedza i kompetencje ekologiczne w strategiach rozwoju przedsiębiorstw

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 213
Format: B5
ISBN: 9788372517890

Opis:

Przedsiębiorstwa funkcjonujące na globalnym rynku poszukują sposobów budowy pozycji konkurencyjnej. W monografii zaprezentowano pogląd, że działania strategiczne ?rm mogą opierać się na kompetencjach ekologicznych.
 

W pracy autor próbuje dowieść, że:
 
– strategia rozwoju przedsiębiorstwa może być oparta o zarządzanie wiedzą, na bazie potencjału, tkwiącego w kapitale intelektualnym,
– wiedzę uzyskuje się w procesie uczenia się organizacji,
– zarządzanie wiedzą prowadzi do budowy kompetencji organizacji,
– przewagę konkurencyjną uzyskują przedsiębiorstwa, które swoje kompetencje potrafią budować począwszy od poziomu indywidualnego, a dalej poprzez pracę zespołów z wykorzystaniem kompetencji menadżerskich,
– zyskujące na znaczeniu kompetencje ekologiczne, budowane w oparciu o wiedzę ekologiczną, mogą się przejawiać jako jakość i innowacyjność ekologiczna. Mogą one być podstawą strategii ekologicznych przedsiębiorstw,
– kompetencje ekologiczne mogą być podstawą wyborów strategicznych i ścieżek rozwoju firm, zarówno w koncepcji Shareholders jak i Stakeholders,
– dokonując wyborów strategicznych, szanse rozwojowe przedsiębiorstw w oparciu o czynnik ekologiczny należy rozpatrywać na tle oddziaływania szeregu czynników zewnętrznych i wewnętrznych,
– zarządzanie wiedzą i kompetencjami ekologicznymi, oparte o założenia ekorozwoju, może być podstawą wyboru różnych kierunków rozwoju i strategii przedsiębiorstw: koncentracji, integracji wertykalnej oraz dywersyfikacji.


Książka jest przeznaczona głównie dla osób studiujących współczesne koncepcje zarządzania organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Będzie przydatna zarówno dla studentów, pracowników naukowych, jak i menadżerów. Prowokuje do poszukiwania szans wynikających z nowego podejścia do zagadnień ekologicznych z perspektywy stratega w organizacji.    

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zarz
ądzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstwa

1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jego rozwój a zarządzanie wiedzą
   1.1.1. Teorie rozwoju przedsiębiorstwa i ewolucja poglądów na reguły konkurencji
   1.1.2. Przewaga konkurencyjna w koncepcjach zarządzania strategicznego
   1.1.3. Zarządzanie wiedzą w aliansach strategicznych
1.2. Rola wiedzy w budowie strategicznych kompetencji przedsiębiorstwa
   1.2.1. Strategiczny wymiar kompetencji
   1.2.2. Zarządzanie kompetencjami, wiedza a aktywa niematerialne organizacji
1.3. Strategie przedsiębiorstw oparte o wiedzę
   1.3.1. Strategiczny wymiar zarządzania wiedzą
   1.3.2. Strategie przedsiębiorstw oparte o zarządzanie wiedzą
 
Rozdział 2. Wiedza i kompetencje a proces uczenia się organizacji
 
2.1. Uczenie się organizacji
   2.1.1. Uczenie się indywidualne i praca w zespołach
   2.1.2. Organizacyjne uczenie się
2.2. Wiedza ekologiczna w procesie uczenia się organizacji
2.3. Od kompetencji indywidualnych do kompetencji przedsiębiorstw opartych o wiedzę
   2.3.1. Kompetencje pracownicze wobec strategicznych zamierzeń organizacji
   2.3.2. Kompetencje menadżerskie
2.4. Wykorzystanie wiedzy a kompetencje polskich przedsiębiorstw
 
Rozdział 3. Strategie zarządzania wiedzą oparte o kapitał intelektualny
 
3.1. Zarządzanie wiedzą oparte o różne modele kapitału intelektualnego
   3.1.1. Pojęcie i modele kapitału intelektualnego
   3.1.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym i jego ocena
3.2. Podejścia do zarządzania wiedzą
3.3. Strategie związane z wiedzą i jej produktywność
   3.3.1. Uwarunkowania realizacji strategii związanych z wiedzą
   3.3.2. Produktywność wiedzy
 
Rozdział 4. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o czynnik ekologiczny
 
4.1. Ekologiczne uwarunkowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa
   4.1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa a modele zarządzania środowiskowego
   4.1.2. Możliwość realizacji strategii opartych o kompetencje ekologiczne
   4.1.3. Benchmarking ekologiczny
4.2. Innowacyjność i jakość ekologiczna w rozwoju przedsiębiorstwa
   4.2.1. Innowacyjność ekologiczna a jakość
   4.2.2. Konkurencyjność technologii a ochrona środowiska
4.3. Strategia jakości i innowacyjności ekologicznej jako przejaw wykorzystania wiedzy w koncepcjach rozwoju przedsiębiorstwa
   4.3.1. Aspekty ekologiczne w koncepcjach Stakeholders i Shareholders przedsiębiorstwa a zarządzanie wiedzą
   4.3.2. Jakość i innowacyjność ekologiczna w strategiach rozwoju przedsiębiorstwa
4.4. Realizacja celów ekologicznych a kultura przedsiębiorstwa
 
Rozdział 5. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o kompetencje ekologiczne a zarządzanie wiedzą
 
5.1. Ocena szans rozwojowych przedsiębiorstwa
5.2. Budowa kompetencji ekologicznych w procesie zarządzania wiedzą
   5.2.1. Kreowanie nowego produktu bogatego w wiedzę ekologiczną
   5.2.2. Tworzenie procesów bogatych w wiedzę ekologiczną
   5.2.3. Doskonalenie organizacji w aspekcie ekologicznym – rola zespołów projektowych
5.3. Wpływ aspektów ekologicznych na kategorie indeksu wartości jako przejaw kompetencji polskich przedsiębiorstw
5.4. Wykorzystanie SKW i ASC w tworzeniu kompetencji ekologicznych przedsiębiorstwa
 
Zakończenie
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Wiedza i kompetencje ekologiczne w strategiach … wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 546
59.00 zł
41.89 zł
Dodaj do koszyka
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford - Wprowadzenie do algorytmów
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 189
Stron: 1300
149.00 zł
105.79 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 380
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: 1
Stron: 693
75.00 zł
60.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wiedza i kompetencje ekologiczne w strategiach rozwoju przedsiębiorstw - Chodyński A.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10