X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Jan Żary, Małgorzata Żaryn - Rok 1939. Od beztroski do tragedii
-32%
+ do schowka
59.00 zł
40.30 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 18.70 zł
Cena katalogowa: 59.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Jan Żary, Małgorzata Żaryn
Wydawca: Biały Kruk
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1058
Stron: 312
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

10.00 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 10.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 4-5 dni roboczych

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wierszyki dźwięczne i ciche do utrwalania wymowy i pisowni głosek: a, e, i, o, u, y, ę, ą, m, n, ł, w, b, d, g, f, p, t, k, ch

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 52
Format: B5
Oprawa: miękka
ISBN: 9788378508243

Opis:

Wierszyki dźwięczne i ciche do utrwalania wymowy i pisowni głosek: a, e, i, o, u, y, ę, ą, m, n, ł, w, b, d, g, f, p, t, k, ch


Wierszyki dźwięczne i ciche stanowią pierwszą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek i zawierają zbiór wierszy utrwalających głoski, których wymowę dziecko opanowuje zwykle w wieku 2–3 lat, ale zapis może mu sprawiać trudności jeszcze w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej. Wierszyki powstawały jako pomoc do zajęć profilaktycznych z zakresu rozwoju mowy i pisowni oraz terapii logopedycznej. Mogą być też z powodzeniem wykorzystywane przez dzieci z rodzin dwujęzycznych, gdyż wymowę i zapis polskich głosek przedstawiają w najprostszy możliwy sposób, opierając się na współczesnej wiedzy logopedycznej. Dobór materiału głoskowego czyni wierszyki możliwymi do poprawnego wymówienia nawet przez dzieci z wadami wymowy. Dzieci bardzo pozytywnie przyjęły wierszyki, ponieważ są łatwe do wymówienia, a ich kolejność zgodna z naturalnym rozwojem mowy.

Dużą pomocą dla dzieci są „obrazkowe głoski”, które nie wymagają od nich umiejętności analizy głoskowej i odwołują się wprost do dźwięków znanych z otoczenia i utrwalonych w wierszykach. Wierszyki nie są przeznaczone dla określonej grupy wiekowej. Odwołują się do świata bliskiego dziecku: historyjek o zwierzętach, baśni i sytuacji z dnia codziennego, a przez to nie sprawiają wrażenia żmudnych ćwiczeń. Większa liczba wierszyków na głoski [t], [d], [n] została zawarta w Wierszykach drogowskazach przygotowujących dziecko do prawidłowej wymowy głoski [r].


Wskazówki logopedyczne:

•    Uporządkowanie wierszyków jest zgodne z naturalnym procesem  rozwoju mowy, przy czym głoski: [f], [p], [t], [k] są łatwiejsze od ich dźwięcznych odpowiedników: [w], [b], [d], [g].

•    U dzieci z wymową bezdźwięczną (to znaczy takich, które np. zamiast „dzień dobry” wypowiadają „cień topry”) proponuję zacząć ćwiczenia od samogłosek, następnie głosek [m], [n], [w], potem warto przerobić głoski [ź], [z], [ż], [dź], [dz], [dż] ze zbiorku Niepoważne wierszyki (trzecia część cyklu), a dopiero na końcu wprowadzić głoski [b], [d], [g].

•    Litery: w, b, d, g na końcu wyrazu lub w sąsiedztwie spółgłosek bezdźwięcznych czytamy bezdźwięcznie, natomiast literę i między spółgłoską a samogłoską czytamy jako [j], np. „dąb, pięć, w czwartek, chleb, stóg” czytamy: „domp, pjeńć, f czfartek, chlep, stuk”.


Przy każdej głosce jest narysowana kredka. Dziecko może pokolorować każdą kredkę innym kolorem i wypełnić nim wszystkie konturowe litery oznaczające daną głoskę. W nauce liter pomogą także „obrazkowe głoski” z końca książki.

We wstępie chcę też wyrazić wdzięczność prof. Bronisławowi Rocławskiemu i pani Joannie Trzaskalik, których wiedza logopedyczna zainspirowała mnie do napisania cyklu wierszyków poświęconych polskim głoskom, oraz pani Katarzynie Węsierskiej za cenne wskazówki redakcyjne. Życzę dzieciom postępów w nauce mówienia, czytania i pisania oraz wiele radości z obcowania z wierszykami, a nauczycielom, rodzicom, logopedom, glottodydaktykom – by wiersze stały się praktyczną pomocą we wspieraniu dziecięcych wysiłków.

Klienci, którzy kupili Wierszyki dźwięczne i ciche do utrwalania … wybrali również:

Waldorfski program nauczania. Cele i zadania edukacyjne oraz treści nauczania Wersja angielska
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2018
Stron: 590
48.00 zł
34.32 zł
Dodaj do koszyka
Sawiński Piotr Julian - Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 2
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Sawiński Piotr Julian
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2016
Stron: 224
46.00 zł
34.73 zł
Dodaj do koszyka
red.Grudziewska Ewa - Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 2
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Grudziewska Ewa
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2016
Stron: 167
40.00 zł
30.20 zł
Dodaj do koszyka
Lubina Monika - Wierszyki drogowskazy do utrwalania wymowy i pisowni głosek: t, d, n, ń, j, l, r
+ do schowka
KSIĄŻKA
Lubina Monika
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2015
Stron: 58
10.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wierszyki dźwięczne i ciche do utrwalania wymowy i pisowni głosek: a, e, i, o, u, y, ę, ą, m, n, ł, w, b, d, g, f, p, t, k, ch - Lubina Monika
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Dydaktyka. Nauczanie. Edukacja » Pedagogika specjalna
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10