X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Warszawa lata 20 - 80 - komplet w etui
-29%
+ do schowka
199.00 zł
141.29 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 57.71 zł
Cena katalogowa: 199.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Bosz
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 128
Stron: 750
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

13.35 zł

Rabat: 1.65 zł
Cena katalogowa: 15.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 69
Format: B5
ISBN: 9788373787070

Opis:

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Transport lotniczy stanowi jeden z najważniejszych sektorów gospodarki. Badania wskazują, że ma on istotne znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych regionów. Wysoka innowacyjność rozwiązań stosowanych w transporcie lotniczym sprawia, że jest on jednym ze stymulatorów rozwoju naukowo-technicznego. Jego funkcjonowanie generuje miejsca pracy wymagające wysokich kwalifikacji. Szacuje się, że l min obsłużonych pasażerów w porcie lotniczym generuje bezpośrednio ok. l tyś. nowych miejsc pracy (wartość ta jest uśredniona i zależy od charakteru portu lotniczego1). Poza efektami bezpośrednimi istnieją jeszcze efekty pośrednie, indukowane i katalizowane2. Suma tych efektów, która wielokrotnie przekracza efekty bezpośrednie, świadczy o dużym znaczeniu transportu lotniczego zwłaszcza w przypadku gospodarek wysoko rozwiniętych. Ze względu na rolę, jaką odgrywa transport lotniczy w stymulowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego, niezwykle ważne jest odpowiednie sformułowanie celów polityki transportowej wobec tej gałęzi.
Analiza historii regulacji sektora transportu lotniczego pokazuje, że w zależności od etapu rozwoju, na jakim znajdowała się ta gałąź transportu, państwa przyjmowały różne założenia polityki transportowej wobec tego sektora. Początkowo sektor transportu lotniczego był bardzo silnie uregulowany, co miało zapewnić mu odpowiednie warunki rozwoju i ochronę przed konkurencją ze strony innych gałęzi transportu o lepszej pozycji rynkowej. Gdy w latach siedemdziesiątych XX wieku okazało się, że liczne regulacje określające zasady funkcjonowania podmiotów w sektorze lotniczym ograniczają jego rozwój zamiast go stymulować, podjęto szereg decyzji mających na celu deregulację rynku transportu lotniczego. Obecnie wiele rynków pozostaje zderegulowanych. Dotyczy to przede wszystkim krajów wysoko rozwiniętych oraz pewnej grupy krajów rozwijających się, cechujących się wysokim tempem wzrostu gospodarczego, takich jak państwa regionu Azji Południowo-Wschodniej. Mimo to istnieją wciąż regiony, gdzie transport lotniczy pozostaje wysoce uregulowany - są to przede wszystkim słabo rozwinięte kraje Afryki Subsaharyjskiej. W ostatnich latach widoczne są jednak coraz częstsze próby ponownego regulowania rynku transportu lotniczego. Wynika to z niedoskonałości tego rynku, które ujawniły się po jego zliberalizowaniu.

W niniejszej pracy zostanie podjęta próba syntetycznego przedstawienia historii regulacji sektora transportu lotniczego w kontekście zmian rynkowych, jakie zachodziły w tym sektorze na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę efektywności działań regulacyjnych (w tym deregulacyjnych i reregulacyjnych) z punktu widzenia poprawy sprawności i wydajności funkcjonowania systemu transportu lotniczego w Polsce i na świecie (analizie poddano rynek pasażerskiego transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej jako najlepiej udokumentowanych statystycznie przykładach deregulacji sektora lotniczego).

Z wprowadzenia

Klienci, którzy kupili Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego … wybrali również:

red.Zubrzycki Waldemar - Przez PZ do terroryzmu. Tom 2
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Zubrzycki Waldemar
Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji
Rok wydania: 2015
Stron: 398
41.00 zł
33.62 zł
Dodaj do koszyka
Knysiak-Sudyka Hanna - Skarga i skarga kasacyjna w postępowaniu sądowoadministracyjnym. Komentarz i orzecznictwo
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Knysiak-Sudyka Hanna
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Stron: 412
99.00 zł
74.25 zł
Dodaj do koszyka
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina - Efektywność surowcowa w Polsce. Wpływ sprawnej logistyki odzysku na tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Stron: 156
42.00 zł
32.13 zł
Dodaj do koszyka
Kodeks postępowania administracyjnego
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Literat
Rok wydania: 2015
Stron: 116
5.20 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego - Hoszman Adam
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo administracyjne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10