X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Liczby nie kłamią

Liczby nie kłamią
Vaclav Smil
Kraków 2022


Dekalog leczenia depresji

Dekalog leczenia depresji
Marcin Siwek
Warszawa 2021


Fakty muszą zatańczyć

Fakty muszą zatańczyć
Mariusz Szczygieł
Warszawa 2022


Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi

Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi
Andrzej Dragan
Kraków 2022


Przypadkowe odkrycia medyczne

Przypadkowe odkrycia medyczne
Robert W.Winters
Zuzanna Lamża
Poznań 2022


Filozofia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu

Filozofia. Przewodnik dla ludzi lubiących rozkminiać bez bólu
Paul Kleinman
Andrzej Hildebrandt
Warszawa 2022


Poza porządek. Kolejne 12 zasad

Poza porządek. Kolejne
12 życiowych zasad
Jordan B.Peterson
Wrocław 2021

Pokaz

49.07 zł

Rabat: 15.93 zł
Cena katalogowa: 65.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

red: Stokowska-Zagdan Elżbieta, Przybysz-Zaremba Małgorzata, Stepaniuk Joanna
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2020
Miejsce wydania:
Stron: 326
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: miękka
ISBN: 9788380854628

Opis:

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.

Klienci, którzy kupili Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, … wybrali również:

Szkoła - nauczyciel - uczeń w przestrzeni edukacyjnej
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2021
Stron: 246
58.00 zł
43.78 zł
Dodaj do koszyka
Niemczyk Agata, Seweryn Renata, Klimek Katarzyna - Turystyka wśród form czasu wolnego młodzieży szkolnej pokolenia Z
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Niemczyk Agata, Seweryn Renata, Klimek Katarzyna
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2021
Stron: 208
49.00 zł
36.99 zł
Dodaj do koszyka
Knapik-Szweda Sara - Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Knapik-Szweda Sara
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2020
Stron: 384
69.00 zł
52.09 zł
Dodaj do koszyka
Helios Joanna, Jedlecka Wioletta - Przemoc instytucjonalna wobec dzieci. Kulturowe uzasadnienie przemocy instytucjonalnej
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Helios Joanna, Jedlecka Wioletta
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2020
Stron: 206
50.00 zł
37.74 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej -
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Pedagogika. Oświata i szkolnictwo » Dydaktyka. Nauczanie. Edukacja
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10