X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

red.Skorupka Jerzy - Kodeks postępowania karnego. Komentarz
-10%
+ do schowka
349.00 zł
314.10 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 34.90 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
red.Skorupka Jerzy
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2019
Miejsce wydania: 1
Stron: 2248
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

34.00 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 34.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Katowice
Stron: 187
Format: A5
ISBN: 9788371647161

Opis:

Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka

Słowo wstępne

Dynamiczna rzeczywistość społeczno-gospodarcza wymusiła na przedsiębiorstwach sprecyzowanie racjonalnej reakcji na przemiany życia gospodarczego, przede wszystkim na przemiany zachodzące na rynku. Dotyczą one wielu aspektów życia i różnych podmiotów, począwszy od podmiotów prowadzących działalność komercyjną, skończywszy na tych, które podporządkowane są państwu, i na wynikających z tego regulacjach prawnych. Istotą ich działalności jest nie tylko utrzymanie się na rynku, ale także świadczenie specjalistycznych usług w ramach kontraktów państwowych.

Wspólnym mianownikiem dla tych podmiotów jest konieczność stosowania w działalności zróżnicowanego zbioru narzędzi marketingowych, które pozwolą na dostosowywanie się do potrzeb klientów i jak najlepszą realizację misji, dla której podmioty zostały utworzone. W literaturze istnieje wiele definicji marketingu, w których eksponuje się aspekt koncepcyjny, narzędziowy bądź też informacyjno-decyzyjny. Marketing można określić jako „zintegrowany zbiór (system) instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania" Z tej definicji wynika, że marketing jest kategorią strukturalną, wyrażającą określony zbiór instrumentów i działań; zbiór ten jest wewnętrznie zintegrowany, bezpośrednio związany zbadaniem i kształtowaniem rynku oraz kreowany i uruchamiany według rynkowych reguł postępowania.

Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzeba zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.

W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.

Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.
Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.

W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z nieko-mercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.

Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocje.

Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod katem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.

Klienci, którzy kupili Zastosowanie marketingu na rynku usług. … wybrali również:

Kłakówna Zofia Agnieszka - Jakoś i jakość. Subiektywna kronika wypadków przy reformowaniu szkoły (1989-2013)
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kłakówna Zofia Agnieszka
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2014
Stron: 356
38.00 zł
Dodaj do koszyka
red.Janus-Sitarz Anna - Edukacja polonistyczna wobec Innego
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Janus-Sitarz Anna
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2014
Stron: 308
37.00 zł
Dodaj do koszyka
Zielińska Grażyna - Filozofia dramy w procesie twórczym, T. 1 i 2
+ do schowka
KSIĄŻKA
Zielińska Grażyna
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2013
Stron: 684
49.00 zł
Dodaj do koszyka
Steliga Ewa, Raś Elżbieta - Jak sprzątać
+ do schowka
KSIĄŻKA
Steliga Ewa, Raś Elżbieta
Wydawca: KaBe
Rok wydania: 2011
Stron: 168
40.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka - Kowalski Sławomir, Krukowska-Miler Agata
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Ekonomia » Marketing. Badania marketingowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10